linkedin -לינקדאין
לינקדאין linkedin היא כיום פלטפורמת השיווק האפקטיבית ביותר לפרסום לקהל יעד מקצועי.
בלינקדאין- linkedin יותר מחצי מיליארד משתמשים, השימוש העיקרי בלינקדאין הוא בעיקר לצרכי ניהול קריירה, חיפוש עבודה והדהאנטרים לצורך נטוורקינג בלינקדאין שמאוד פעיל ומאפשר יצירת קשרים עם בעלי תפקידים רלוונטיים בחברות וארגונים.
פרסום בלינקדאין -linkedin נעשה בשתי צורות
פרסום בפרופיל האישי, היכרות עם הפיצ'רים שקיימים בלינקדאין תאפשר לכם להציג את הפעילות שלכם באופן מכוון, כגון, העלאת פוסטים עם סרטונים, שימוש בסליידשר (מצגות) ועוד חיבורים מעניינים שיש לפלטרורמה של ליקנדאין, כגון פרסום מאמרים, פעילות בקבוצות ייעודיות.
פרסום בליקנדאין העסקי, מתאפשר בדף חברה שפותחים במקביל להתנהלות בפרופיל האישי, פתיחת דף חברה הוא פשוט.
במערכת הפרסום של לינקדאין ניתן לטרגט קהלי יעד ספציפים (ממוקדים בעזרת נתונים מדויקים שמאפשרת המערכת של לינקדאין. לפי מיקום, תפקיד בחברה, מיקום בארץ ובעולם, ועוד פרמטרים שעיקרם עסקיים ואינם אישיים כגון במערכת הפרסום של פייסבוק.
יתרונות ייחודיים של פרסום בלינקדאין linkedin
- יצירת קשרים פרואקטיבית בפרופיל האישי
- יצירת תוכן לקידום אורגני
- השתתפות בקבוצות ופנייה אישית ופרטית לאנשים רלוונטים
- הקהל מותאם אישית בקידום הממומן של לינקדאין- מערכת הפרסום של לינקדאין
- טירגוט- יכולת פרסום ממוקדת לאנשים ספציפים מתוך רשימות שלכם
- לינקדאין שנרכשה ב- 2016 על יד מיקרוסופט נתווספו שורה של כלים מצוינים לפרסום בלינקדאין כגון
- הטמעת קוד מעקב המרות וקוד לביצוע קמפיינים של רימרקטינג
- אפשרות להעלות קהלים (כמו בפייסבוק) לפרסום
- מודעות לידים
- אנליטיקס של לינקדאין באתר שלכם
- דיוור ממומן
- DARKPOST
- העלאת סרטונים ישירות לניוזפיד , לדף החברה ולמערכת הפרסום
למי מתאים לעשות פרסום בלינקדאין linkedin?
לינקדאין יש את היכולת הטובה ביותר לפלח וליצור קהלי יעד לפי העיסוק המקצועי שלהם. למשל:
- הדרך הטובה ביותר לטרגט אנשי רכש בפייסבוק או בגוגל
- או מנהלי IT, מנהלות הדרכה,ניתן לטרגט קהל מקצועי על ידי שנות הניסיון שלו בחברה ועוד
- התוכן בלינקנדאין נוטה להיות 80% תוכן מקצועי, עדכונים של החברה ו 20% מכירתי
- סוגי מודעות בליקנדאין בדומה לפייסבוק- קידום לאתרם שלכם (תנועה) קידום לטופס לידים לא צריך לצאת החוצה מלינקדאין)
- מודעות בסגנון – קרוסלה, (רגילות תמונה) סרטונים , וישירות לאינבוקס בליקנדאין שמגיע גם כהתראה במייל האישי שלך.
למה כן לעשות פרסום בלינקדאין linkedin ? (ולמי מתאים)
אם אתם עסקים שקהל היעד שלהם הוא עסקים אחרים (B2B), לינקדאין מציעה כיום את היכולת הטובה ביותר לפלח ולטרגט קהלי יעד לפי העיסוק המקצועי שלהם. יכולות הטירגוט של הקהלים העסקיים משמעותית טובה יותר מפייסבוק, אינסטגרם או גוגל. חשוב לדעת שאולי לינקדאין נראה חסר אופי משלו, אולי בגלל שעם השנים, הממשק שלו השתנה והניראות נראתה קצת פייסבוק וקצת ליקנדאין, אבל חד משמעית, פרסום בלינקדאין לקהל B2B -רלוונטי מאוד.
איך עושים קידום בלינקדאין linkedin ?
לפרסום ולקידום בלינקדאין בדומה לשאר פלטפורמות הפרסום, יש שיטת עבודה פשוטה כמו במדיות אחרות, החל מפתיחת דף חברה וקבלת גישה לפרסום בעמוד. לאחר מכן בונים את הקמפיין לפי קהלים, ומתחילים להעלות קמפיינים.
כמה עולה קידום בלינקדאין?
הקליק הממוצע בלינקדאין בכל סוגי המודעות עולה 3$ וההמלצה שלי היא לקדם בתקציב מינימום של10$ ביום. בקמפיינים שהתחרות על הקהל גדולה יותר, העלויות יהיו גבוהות יותר בהרבה לוכן זה מאוד תלוי בתחום ובתקופה. למשל תקופת פסח בארץ מייצרת עלויות גבוהות לחברות שמציעות מתנות לחג. כדי להגיע לתוצאות טובות בלינקדאין יש להשקיע תקציב גדול יותר כדי שפניות יגיעו מהר יותר ולא תתיאשו מלפרסם במדיה הזו.
לינקדאין תהיה טובה ואפקטיבית בקמפיינים של B2B היכולת להגיע להגיע לבעלי תפקידים שמעניינים אתכם, באמצעות קידום בלינקדאין עם תכנים שמספקים ערך ועניין לבעלי התפקידים שמעניינים אתכם יכולים להיות אפקטיבים במיוחד. ההמלצה היא ליצור פרסום בליקנדאין ש"צובע" לכם קהל שכבר ראה אתכם פעם אחת,ומשם לעלות דרגת מעורבות על יד שינו אופי הקמפיין.