חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אוטומציה בשיווק

כמה פעמים אמרתם “אנחנו צריכים יותר לידים” אבל האמת מאחורי הנתונים היתה “אנחנו צריכים שכל מי שפנה יקבל מענה עד הסוף” 

אוטומציה בשיווק ותפעול

אוטומציות בשיווק מצמצמות את הפערים בין כניסות של פניות (לידים) לבין סגירת מכירות. בעלי עסקים שמפרסמים ומשווקים את העסק שלהם ברשתות כולן, עלולות לאבד הרבה כסף, זמן יקר, רק על המענה שהם נותנים לפניות.
תהליך אוטומציה בשיווק מתחיל כבר בתכנון הפרסום, זאת אומרת שלתכנן פרסום ממומן, ללא תכנון מערכת שיודעת לקחת את הנתונים ולאפשר לנו לבדוק את הפניות, למצות כל פנייה, זה יהיה תכנון שלוקה בחסר.

בעבר אוטומציה בשיווק היתה מסורבלת, מסובכת, אנשי IT עם צוות תכנון היו יושבים ומתכנתים אוטומציה שיווקית, וכן, המערכות לא היו בזמינות לבעלי עסקים הקטנים, וגם לא למנהלי הפרסום. זאת אומרת שההנגשה הפשוטה יותר מאפשרת היום אוטומציה בשיווק שהיא מונגשת,פשוטה ברמה כזו שרוב הפעילות אינה מדרישה להעסיק מתכנת, רק במקרים מאוד ספיציפים, ויותר מזה, עצם ההנגשה הפשוטה מאפשרת חשיבה חדשה על הפרסום והשיווק בעסק, מאחר וישנה היכולת להבין את מהות האוטומציה השיווקית.

דוגמא לתהליך של אוטומציה בשיווק

יצרתם קמפיין, הגיעו אנשים מטופס באתר, נניח שכבר חיברתם את הטפסים למערכת ה CRM שלכם, או לאקסל של גוגל, אז הינה יכולת מצוינת לטפל בפניות. אבל מה קורה אם לא תופסים את הבן אדם? מה קורה אם כן מדברים עם אותו לקוח פוטנציאלי וישנן שאלות פתוחות. 

אתן כאן שני פתרונות לנושא הזה:

פתרון ראשון אוטומציה בשיווק

כל פניה שנכנסת, מייד אחריה, ישנו פרסום ממומן חדש, בעזרת פיקסל מעקב, ואותו אחד שהשאיר פרטים , ממשיך לקבל קידום ממומן, אבל התוכן הוא המשכי, יותר מזה, ניתן לנטר את המילים עליה הוא לחץ, ולהפעיל פרסום ממוקד למה שהוא חיפש. כל זאת נעשה על ידי חיבור לתאג מנג’ר, קוד מעקב של אירוע באתר (מילוי טופס) והפעלת קמפיין ייעודי לתוכן.

במקביל, נשלח לאותו לקוח SMS על קבלת הפנייה שלו, וגם למייל, שמעדכן אותו בעוד פרטים על על החברה.

במקביל בודעה ה SMS ניתנת לו האפשרות כבר לקבוע שיחה בקלנדר- עם מישהו מהחברה, במקרה זה אנשי מכירות, כך שניתנת לו בחירה מיידית ליצור קשר.

זאת אומרת שאוטומציה בשיווק מכוונת גם למערך הפרסומי, גם בשיווק ונוגעת בתפעול.

אוטומציה בשיווק- כלים שפרצו את הדרך

אחת הסיבות העיקריות שאוטומציה שיווקית נכנסה חזק לעולם הסוישאל מדיה, היא ההנגשה שלה. אפליקציית זאפייר ואינטרגרומט יצרו ממשק נוח למשתמש, כאשר הלמידה על הכלים הללו פשוטה יותר. זה לא אומר שלא צריכה להיות חשיבה מפותחת ומתפתחת, בוודאי שכן, כי ביום שאתם תתחילו להשתמש באוטומציה בשיווק שלכם, אתם תתחילו לחשוב אוטומציה בכלל.

זה יכול להיול אוטומציה בשליחת הצעות מחיר, אוטומציה בווצאפ, אוטומציה במיילים, אוטומציה בקלנדר, אוטומציה לשליחת תוצאות סקרים ושאלונים, בכל דבר וענין, וכמובן חשוב לאמר, שתכנון נכון של תפעול עסק יכול להתבסס על אוטומציה. משלב הקמפיין ועד לסגירת העיסקה כולל התנהלות שוטפת מול הלקוחות שלכם.

אוטומציה בשיווק ושימוש בצ'ט בוטים

צ’טבוט הוא כלי מדהים להעלאת מעורבות של לקוחות מתעניינים , ובכלל, אם יש לכם הצעה כלשהי ללקוחות שלכם שיכולה לתת להם  ערך ללא תשלום- השתמשו בצ’ט בוט.. אוטומציה בשיווק דרך צ’טבוט היא קלאסית לשימוש במעורבות שמייצרת היכרות מעמיקה יותר עם הפעילות העסקית שלכם בפייסבוק, באתר שלכם, בדפי נחיתה שלכם. לכן מעבר לשימוש העלאת מעורבות, ניתן להשתמש באוטומציה שיווקית בקמפיין שמייד לאחר הלחיצה, השיח עם הצ’טבוט יכול להיות פילטר מצוין לשירות שלכם. ניתן לשאול שאלות, וכך לאפשר לפנייה להגיע מהר יותר למענה. 

צ’טבוטים לא מחליפים בני אדם, הם כן מחליפים כל פעולה שידועה מראש ונוצרה ממסקנה של התנהלות אנושית ברשת. זאת אומרת שאני יכולה להשתמש בבוט עד גבול מסוים שאינו פוגע בתחושת המשתמש.

שימוש בצ’טבוטים יכול להיות:

לאוטומציה בשיווק באתר שלכם, לכוון את מי שנכנס לאתר עם כמה שאלות ואפילו תשובות שיכולות לחסוך לכם מענה אנושי

אוטומציה שיווקית -למתן ערך בדף העסקי, עיצות שימושיות, הזמנה לוובינרים ועוד

אוטומציה בשיווק- יכולה לחבר את הצ’טבוט שלכם לכל דף באתר- עם שיח רלוונטי לעמוד עצמו.

אני יכולה לספר לכם שקורסים דיגיטלים -עם חיבור נכון לאוטומציה שיווקית, מייצרת מכירות רבות יותר בזמן קצר, ואף הוזלת המחירים של הפרסום.

רוצים לדעת איך לחבר ללא תשלום צ’טבוט לפוסט שלכם? מצוין , לחצו כאן.

איך אוטומציה בשיווק יכולה לעזור לעסק שלכם

אם אתם מרגישים שיש פניות אבל אין מספיק סגירות מכירתיות, אנחנו יכולים לאמר שאוטומציה בעבר שלכם הולכת לעזור לכם לא להפסיד את הכסף שממש נמצא על הריצפה, זאת אומרת שמהירות התגובה, המענה המתאים על ידי שימוש באוטומציה תייעל את התפעול שלכם ולא רק את השיווק. מעבר לזה שגם כוח האדם שלכם לא יגדל בגלל פעולות שיכולות להתבצע באופן אוטומטי.

רוצים להכניס לעסק שלכם אוטומציה? צרו קשר איתנו. אנחנו נבנה מערכת שתתאים לשימוש שלכם.

רוצים להתייעץ איתי בנושא באוטומציה? התקשרו 054-4752502 או השאירו כאן פרטים:

אשמח לתת לכם ייעוץ על בוטים ואוטומציה שמחובר למספרים אמיתיים, לתוצאות, להצלחה שלכם!

בין לקוחותי

קורס בינה מלאכותית מקיף ! כולל מפגשי לייב בזום

מרעיון, כתיבה, עיצוב ויצירת סרטונים.

דילוג לתוכן