אסטרטגיה שיווקית

תוכן עניינים

מהי אסטרטגיה שיווקית

מה זו אסטרטגיה שיווקית לבעלי עסקים מתחילים, ובכלל, מה המהות שלה עבורכם.

בואו נתחיל מזה שאחרי עושים אסטרטגיה שיווקית, בונים תוכנית שיווקית -שזה הזרוע המבצעת.
אז אסטרטגיה שיווקית מן הסתם היא הרשות המחוקקת, אבל על על איזה בסיס היא נקבעת זו השאלה עליה אתן תשובות.

אז אסטרטגיה שיווקית מחולקת לכמה חלקים:

  1. העסק שלי מול מה שקורה בעולם בכלל
  2. העסק שלי מול מה השוק -מול עסקים דומים לי
  3. מה מהות העסק המרכזית- מהות על–  שלא משנה באיזו פלטפורמה אני אעשה קידום, המהות תהיה אותה אחת והיא גם תהיה לאורך זמן.

איך יוצרים אסטרטגיה שיווקית? שואלים שאלות.

מודל PEST- אסטרטגיה שיווקית

Political -פוליטי:

השפעה של החלטות פוליטיות לוקליות (מקומיות)  של מיקום העסק שלך, כגון מצבה הפוליטי של המדינה, מה המיסוי בה, האם קהל היעד שלנו הוא בארץ שלנו או הוא כלל עולמי ולכן תהיה התייחסות על- שתיקח חשבון כמה קהלי יעד , ותבחר את המדינות עם הסיכוי הגדול ביותר להיות לקוחות שלנו.(כולל יחסים פוליטים שיכולים לתרום או להזיק) 

 

Economic -כלכלי:

 מצב  הכלכלי שישפיע רבות על העסק לנו כמו, מהו הביקוש למוצר או השירות שלנו במקום הז, מה מצב השוק כיום, האם אנחנו במיתון? האם אנחנו במצב כללי של צמיחה, או פריחה כלכלית, המצב הכללי הזה יתן לנו מושג לגבי יתכנות הצלחת העסק שלנו ויקבע את היחס שלנו ואת מקום ההשקעה שלנו בהתאם למצב הכלכלי העכשוי, חשוב לדעת שהמצב הכלכלי -Economic, מתשנה כל הזמן, ולכן צריך גם לחשוב עתידית על שינויים שנעשה בהמשך

 

Social -חברתי:

בדמוגרפיה, גיל האוכולסיה, טרנדים, השפעות מבחוץ, אופנה, מצב רוח חברתי, תרבות ועוד.

 

Technological -טכנולוגי:

 גם אם אתם לא עוסקים בטכנלוגיה, אתם מושפעים ישירות מהתקדמות טכנולוגית, קחו למשל לדוגמא סמארטפון, שיכולה להיות קפיצה טכנולוגית שרק חלק מהאנשים יכולו לקחת בה חלק, זאת אומרת שגם לקידמה, למחקר, לאופי האנשים ובעיקר קהל היעד שלנו, בגלל שיטות הקידום והפרסום שלנו, אנו נרצה להתחשב מאוד ולהיות מעודכנים טכנולוגית ולהתאים את עצמנו לקהל יעד שלנו ולסביבה בכלל.

 

גם אם אתם עסק מתחיל, או סטארטאפ- PEST הוא משהו שיש להתיחס אליו כאשר בונים מהות בתוכנית אסטרטגיה שיווקית לעסק שלנו.

 

מודל SWOT- אסטרטגיה שיווקית

מודל זה הוא בסיס מהותי בהתנהלות העסקית שלנו.

חוזקות , חולשות, הזדמנויות וסכנות.

זה אומר ככה:

חוזקות שלנו – יתרונות יחסיים שלנו, לדוגמא אצלי בעסק חוזקה רצינית היא יצירתיות יוצאת דופן, ויצירתיות וניראות שנמדדת בסטיסטיקות למכירה, איך אני יודעת את זה, כי עשיתי מחקר שוק, בדקתי ערכים והבנתי שקריאייטיב אצלנו בסוכנות היא הדבר הכי חזק, והמדידה שלה קובעת את ההצלחה של בעלי העסקים שמקדמים אצלנו.

 

חולשות

נקודות חולשה יש לכולנו, גם אם אנחנו עובדים מעולים וחרוצים כגון: כוח אדם שמתחלף מהר, קורה הרבה בתחום המכירות, מיתוג חלש, ועוד שכאלה שהם חלק ממהות העסק שלנו לצערנו, אנחנו צריכים להיות במודעות לזה, להשתפר כל הזמן ובעיקר לדעת איך מנצחים עם זה.

 

הזדמנויות

לזהות הזדמנויות זה חלק בלתי נפרד מהתפתחות עסקית, בעל עסק צריך שיהיה לו ענין במה שקורה סביבו ולזהות קשרים נכונים, מצבים שניתן לתפוס עליהם תאוצה חזקה לקפיצה עסקית.

 

סכנות

מה יכול לפגוע בעסק שלי, תקופה מסוימת, כניסה לשוק של פתרון גורף למקצוע שלי. אני אתן דוגמא , לפני שנים רבות בניתי ועיצבתי אתרים, זה היה לפני עידן התבניות, ואז,התחילו להיות אתרים שמציעים תבניות עיצוב, כאשר ללקוח יש רק להעלות את החומרים שלו (זה די הרבה אבל לא היה נראה ככה) והעלויות היות פחות מעשירית משכר בניה ועיצוב אתרים בתקופה שלי. זאת אומרת שמודל חדש של תבניות התחיל לתפוס תאוצה, ולבנות אתר מותאם לקוח ללא תבנית הפך להיות מותרות. וכך נדחו עוד ועוד הצעות מחיר, אז הסכנה שהיתה לעסק שלי היתה גלויה לחלוטין, יכולתי להמשיך לנסות למכור אותו דבר ולראות מה יקרה ויכולתי לעשות שינוי. 

בתקופה ההיא מודל האטסרטגיה השיווקית שלי שהיה עיצוב ובניית אתרים לכולם, שינה את מהותו, והפך להיות תבניות לבעלי אתרים, ייצרתי 60 תבניות ומכרתי אותם בצבעים שונים, ויותר מזה, לא התעסקתי יותר עם מתכנתים, עש זה שיעמם אותי, במקביל שלחתי הצעות מחיר לאתרים מותאמים בעיצוב אישי למותגים גדולים יותר. זה אומר שלא השיווק השתנה או הפרסום, אלא המהות העסקית שלי שהבחינה בשינוי הצורך, בקהל יעד שהסתפק  בפחות, ללא שיפוטיות כמובן, והתאמתי את העסק שלי, עד שעברתי לדבר הבא. 

סכנות עסקיות קיימות כל הזמן כאשר ישנם שינויים, בתחום שלנו, השינוי הוא דרך חיים.

 

איך תבנו אסטרטגיה שיווקית נכונה לכם

לסיכום- איך תבנו אסטרטגיה שיווקית נכונה לכם?

שילוב של הנתונים: מצב דמוגרפי, מצב כלכלי של קהל היעד, טרנדים קיימים, מהות טכנולוגית, ומהות החוזקות שלכם וחולשות שלכם. תבדקו את השוק שלכם, מה הוא צריך, הוא הוא רוצה, מה הכי טוב שאתם יכולים לתת לו לעומת המתחרים/קולגות שלכם, ותקבעו כך אסטרטגיה שיווקית שמתאימה לכם לצמיחה והצלחה עסקית.

 

לייעוץ עסקי לפיתוח אסטרטגיה שיווקית- מוזמנים ליצור איתי קשר

 

שאלות ותשובות בנושא אסטרטגיה שיווקית

יש לי עסק קטן, האם זה לא גדול עליי לעשות אסטרטגיה שיווקית?

לא, זה לא, זו הליבה של פיתוח העסק שלך, ייעוץ נכון של בניית אסטרטגיה שיווקית, יכול לתוות לך את כל הדרך ולחסוך לך אלפי שקלים על נסיונות של אינטואיציה ללא תכנון. זו מחשבה מוכרת.

אסטרטגיה שיווקית, תכלס זה תוכנית לא?

לא, אסטרטגיה שיווקית אינה תוכנית שיווקית אלא הביצוע של אותה אסטרטגיה שיווקית. זאת אומרת שהאם לפרסם בפייסבוק או בגוגל לקהל שלנו לא יבוא מניחוש, אלא מהעובדה ששמנו על שולחן את קהל היעד שלנו מתוך מחקר אמיתי של המצב של השוק מול העסק שלנו, אנחנו אמורים לדעת כבר היכן הקהל שלנו במסגרת כתיבת אסטרטגיה שיווקית נכונה.

אסטרטגיה שיווקית זה פלצני- מה לי ולזה

זה נשמע נכון, יש בזה משהו, כל החישובים האלו, קהלים. הבעיה המרכזית בחשיבה כזו היא שאנחנו יכולים בלעדיה, כי אנחנו יודעים, ולצערי הרב, רב הנסתר על הגלוי, ואסטרטגיה שיווקית מגלה לנו באופן מובהק שאי אפשר באמת בלעדיה, וגם כאשר לא עושים אסטרטגיה שיווקית, מגלים את הצורך שלה כל הזמן.

האם את עושה אסטרטגיה שיווקית לעסקים מתחילים

אני אומר בגילוי לב, שאם יש משהו שמאוד מסעיר אותי מלהתחיל מאפס. ולאחר שעשיתי זאת כל כך הרבה פעמים ובהצלחה רבה, אני ממשיכה להתרגש מזה. אסטרטגיה שיווקית היא תמיד משהו לעשות אותו, בעיקר למישהו חדש, זה מקצר דרך, ויותר מזה, אין טעויות עבר, זה דף חלק, והזדמנות להקטין עלויות של טעויות בדרך. יהיו טעויות, אבל הרבה פחות.

אסטרטגיה שיווקית האם היא לא מקלקלת את כל הכיף

הפוך, אסטרטגיה שיווקית מקרבת אותך כבעל עסק לייעוד שלך, למימוש שלך, בהתחלה זה נראה ומרגיש קצת מוזר לחלק מבעלי העסקים, אבל כאשר פותחים סטיסטיקות של קמפין שהוא תוצאה של אסטרטגיה שיווקית ומימוש תוכנית שיווקית- השמחה גדולה פי כמה וכמה, ויוצרת כיף אדיר (ולדעתי גם אושר)

רוצים לפרסם ולשווק את העסק שלכם איתנו? מלאו פרטים ונשוב.

קורס אונליין חינם

קורס דיגיטלי חינם הטרנד הזה של קורס דיגיטלי חינם מאפשר לכם, כמתעניינים בלימוד נושא מסוים, לנסות את עצמכם, לבדוק מה מתאים לכם באמת. הניסיון שלי

קרא עוד »

אסטרטגיה שיווקית

מהי אסטרטגיה שיווקית מה זו אסטרטגיה שיווקית לבעלי עסקים מתחילים, ובכלל, מה המהות שלה עבורכם. בואו נתחיל מזה שאחרי עושים אסטרטגיה שיווקית, בונים תוכנית שיווקית

קרא עוד »

ייעוץ עסקי

ייעוץ עסקי -כללי לפני הרבה שנים פתחתי עסק לעיצוב גרפי, זה היה ה 2002.  לקחתי לפטופ עם עבודות שלי שהיו במסגרת שנתיים קודם לכן כשכירה,

קרא עוד »