מכירת קורסים דיגיטלים
בחודשים האחרונים (ובצל הקורונה) רבים מבעלי העסקים השלימו את עבודתם על הקורסים הדיגיטלים שלהם. יתרה מזאת, חלק גדול מהם הוציאו לראשונה חומרים שכבר היו להם, והעלו אותה לרשת.
בעוד אלו סיימו את עבודתם, רבים אחרים עומדים לקראת סיומם של קורסים חדשים.
פועל יוצא של כל אלה הוא תחרות גבוהה בשוק הקורסים הדיגיטלים (המוצף ממילא), ולכן מכירת קורסים דיגיטלים הולכת להיות אחד התחומים התחרותיים ביותר.
אז איך בכל זאת משווקים את מכירת הקורסים הדיגיטלים שלכם? הנה כמה דרכים:
מכירת קורסים דיגיטלים - אופציה ראשונה
עשה זאת בעצמך
אנשי קשר, לקוחות, דיוור, קצת פוסטים בפייסבוק (או הרבה), פרסום ברשתות נוספות, אם אתם נינוחים מול מצלמה ו"עוברים מסך" אז וובינרים, לייבים ואתם בכיוון הנכון.
בעיה: אם יש לכם עבודה או עסק נוסף שתפקידם להזרים כסף, המערך האישי הזה לקידום המוצר הדיגיטלי שלכם יהיה מאתגר בלשון המעטה, והוא לא מומלץ מבחינת התוצאות ביחס ליכולת ההשקעה שלכם בקידומו.
נקודה למחשבה.
מכירת קורסים דיגיטלים - אופציה שניה
לעשות את זה בעצמכם כשכל כולכם "על זה".
זה כמובן בהנחה שיש לכם את כל הזמן לעשות את זה – אלה החיים שלכם.
מרגע שאתם קמים בבוקר ועד שאתם הולכים לישון – העבודה שלכם היא “מוצר דיגיטלי”.
זאת אומרת שלאחר שיצרתם את הקורסים, יש לכם שני תפקידים גדולים :
הראשון הוא למכור אותם, והשני – לשפר אותם באופן קבוע.
מכירת קורסים דיגיטלים - אופציה שלישית והכי נפוצה
לקחת את זה ב COOL
להעלות את המוצר, לספר עליו, קצת לקדם, קצת לדוור, לספר עוד, לעשות שתופי פעולה עם פוטנציאל ענק, ויחד עם העבודה השוטפת שלכם, לקדם את זה לאט לאט אבל בהתמדה .
המשפט האחרון כמעט ולא קורה אף פעם בגלל הייאוש – היות ובדרך כלל הטבע האנושי מקשה להתמיד במשהו שאנחנו לא בטוחים לגביו ב-100% לטווח הארוך.
מכירת קורסים דיגיטלים - אופציה רביעית
לקחת מישהו אחר שיעשה לך את זה.
לקחת מישהו אחר שיעשה את זה עבורכם.
ידעתם שאני אגיע לזה…אבל אני אוהבת להיות צפויה, בתנאי שבאמת פרשתי את כל אופציות הפעולה לפניכם.
מה זה אומר בפועל "לקחת מישהו אחר שיעשה את זה"?
הכוונה לחברה שתיקח את המוצר, תבין את ה-DNA שלו, תבין ותעריך נכון את התמחור, וכמובן – תעשה תוכנית פעולה מוכוונת מכירות.
חשוב להבין:
תוכנית מכירות לקידום קורסים דיגיטליים היא לא השקה של 4 סרטונים
תוכנית מכירות לקידום קורסים דיגיטליים היא לא וובינר
תוכנית מכירות לקידום קורסים דיגיטליים היא לא קידום פוסט בעזרת בוטים
זה לא "שגר ושכח"!
תוכנית מכירות לקידום קורסים דיגיטליים היא תוכנית שונה לחלוטין. הינה כמה דברים שהיא כן כוללת:
הבנת השוק וקהל היעד
תכנון ערוצי השיווק והפרסום
יעד מכירתי לשנה הקרובה – קריטי לקביעת תקציב פרסום
תשתית שיווקית – החל מפרסום, דרך שיווק ומערכות אוטומטיות ועד המכירה (ואחריה)
כשכל זה מגובה בידע וניסיון רב שעומדים מאחורי כל אלה
דוגמא למכירת קורסים דיגיטלים
נכון, נראה שזה כרוך בהשקעה כספית לא מעטה, וזה נכון. ואני אתן דוגמא.
אם אתם רוצים למכור מוצר דיגיטלי ב- 3,500 ש”ח, ולמכור ממנו 30 יחידות בחודש. זה אומר- שלשם אתם תכוונו ולשם כך אתם צריכים לבוא עם האמונה במוצר שלכם, בצורך שלו בשוק, ואנחנו נביא את הפתרונות. השוק בישראל רק הולך וגדל (אפשר גם לדבר על חו”ל כמובן), אז מי שיבנה את מערך הקידום והשיווק של המוצר בצורה חכמה ונכונה, הוא זה שיממש את זכותו באמת להרוויח מהמוצרים שהוא יצר.
נשמע סך הכל הגיוני לא?
אז לפני שאתם בונים עוד קורס דיגיטלי, תחשבו טוב אם יש לכם גם את הכלים והידע כיצד לשווק אותו, כמו גם הזמן והאנרגיה לכך, ואם כן – לכו על זה עד הסוף. אני (אישית הכותבת, מירב שביט) אשמח ברמה גבוהה ביותר עבורכם.
אבל אם נושא שיווק וקידום המוצר לא באמת בוער בכם או שנסיבות החיים והקריירה לא מאפשרות לכם להתמסר בכל ליבכם לנושא, ואתם עדיין רוצים למכור את הקורס – שחררו ושימו את זה בידיים של מומחים בתחום שזה המקצוע שלהם. בהצלחה!
רוצה לקבל הצעת מחיר לקידום מכירות המוצר הדיגיטלי שלי
מירב שביט בעלים ושותפה במוקה קריאייטיב