חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מיתוג – הדרך החכמה והמעודכנת (חסכונית ומדויקת)

תוכן עניינים

מיתוג – מושג שנשמע כמו מילת קסם שיווקית. לכאורה, ברגע שתפצחו את סוד המיתוג הנכון עבורכם, עשיתם מחצית ויותר מהעבודה, וכל שנותר הוא לספור את הכסף מהלקוחות הרבים שיזרמו לקנות את המוצר או השירות שאתם מציעים. ֿמיתוג נשמע כמו תהליך ראשוני, מפתח להבנת העסק שלכם, שבלעדיו אי אפשר לחדור לשוק. אז זהו, שלא.

מהו מיתוג?

מיתוג הוא תהליך האפיון של העסק שלנו, כאשר אנחנו כמובן מכוונים הכי גבוה שאפשר. אנחנו רוצים לתת ערך ללקוחות העתידיים שלנו, ובהתאם מעוניינים למתג את מה שאנחנו מוכרים כמביא בשורה שהיא מעבר למוצר או השירות עצמם. מיתוג ראשוני של עסק הוא תהליך מתוכנן, מדוד, שכלתני, שנועד להציג אותנו באופן המיטבי ולהביא את ה”קול” שלנו בהתאם למטרות שהצבנו לעצמנו ולמי שהיינו שואפים להיות. מיתוג משלב בתוכו את הערכים שאנו מכוונים אליהם ושהיינו רוצים שייצגו אותנו. זה אומר, שבתהליך המיתוג נערב את המושגים הבאים (לפחות את רובם): ייחוד, יוקרה, איכות הסביבה, קיימוּת, סובלנות, קבלת האחר, הגינות, סובלנות, פתיחות, עזרה לזולת, שירות בגובה העיניים, תקשורת, הוליסטיות… הבנתם את הרעיון. בנקודת הזמן הראשונית, אנחנו משוכנעים שיש לנו יכולת לקבוע איך נֵירָאֶה, איך נישמע, למי ישייכו אותנו – וכל זה באמצעות בעלי מקצוע כמו מומחי שיווק, כותבים ומעצבים.

אז מה הבעיה עם זה?

הבעיה היא שבפועל, במציאות, עקב התחרות הרבה בכל הענפים בשוק ובשל הצורך להעלות כמות גדולה של תוכן אונליין כדי לבלוט ביחס למתחרים (באתר, בבלוג, בפייסבוק, באינסטגרם, בגוגל, באמצעות אימייל מרקטינג), כמעט תמיד קורה שהתוכן ההולך ומצטבר לא עולה בקנה אחד עם המיתוג שהוחלט עליו.
באיזו כמות של תוכן מדובר – על זה תוכלו לקרוא במאמר כאן.
ההתחלה היא כמתוכנן, לפי המיתוג שנקבע, ואז, במשך הזמן, החשיפה גדלה (קידום ממומן, שת”פים ועוד) » מגיעה תנועת לקוחות » האינטראקציה איתם מחייבת מענה לצרכיהם ולשאלות שהם מעלים » כל אלה לא תמיד עולים בקנה אחד עם המיתוג » והתוצאה היא שהלא-צפוי מציף את התוכן » ואז אנחנו מרגישים שבעצם סטינו מהדרך שהתווינו לעצמנו.
באופן מעשי, אם יחסי האנוש הם לא הצד החזק שלכם – זה יעלה במהלך האינטראקציה עם הלקוחות (זמן מצוין לפנות לטיפול ולשפר את הגישה). לעומת זאת, אם אתם באמת ייחודיים ומקצועיים בתחומכם – גם זה יבלוט תוך כדי עשייה. אם אינכם יציבים – גם הנטייה הזאת תתבטא בתוכן שתעלו. השורה התחתונה: לא משנה איך תתנהלו, האופי האמיתי שלכם יצוץ במשך הזמן – גם אם התחלתם יפה ומסודר, בדיוק לפי הערכים שהתכוונתם להציג.

מה אפשר לעשות?

התשובה הקצרה: לדחות את תהליך המיתוג.
התשובה הארוכה: כל פוסט, כל מענה ללקוחות, כל אמת פנימית שמתגלה, הם שלב בחקירה של בעל העסק את עצמו ואת המהות האמיתית שלו.
התהליך, מניסיוני, אורך בין שנתיים לשלוש שנים, שבהן משקיע כל עסק עבודה רבה בנכסים הדיגיטליים שלו, ולאחר מכן הצורך ״להאכיל את המפלצת״ פוחת, וניתן לעבוד באופן חכם וחסכוני יותר.
בתקופה הקריטית הזאת מתגלה הצבע האמיתי שלנו כבעלי עסק, ולכן דווקא חשוב מאוד לא לקבוע מראש באופן מלאכותי מהו המיתוג הרצוי לנו, אלא לצאת מנקודת פתיחה טובה ומשם לבצע שינויים והתאמות תוך כדי תנועה. אם נהיה קשובים מספיק, נצא למסע של מיתוג מדויק להפליא, בו נמצא דרכים להבליט את החוזקות שלנו ולטפל בחולשות שיתגלו במהלך הדרך.

הכנתי עבורכם מדריך מעשי למיתוג, בעשרה שלבים:

1. בתחילת דרככם בנו את המותג שלכם רק בהתבסס על מה שאתם יודעים בוודאות על עצמכם. אל תהיו יומרניים ואל תכוונו גבוה ממה שתוכלו להגיע אליו.
2. אל תשקיעו אלפי שקלים במיתוג. התחילו בקטן: לכו לקנבה, בחרו פונט, בחרו צבעים וצאו לדרך. תנו לעצמכם שנתיים לפחות להתגבש עם איך שאתם רוצים להיראות.
3. לפני שאתם מעלים תכנים לרשת, החליטו על מינון: כל כמה זמן אתם מעוניינים לפרסם פוסט, מאמר, תמונה, מודעה, או סרטון. פעלו לפי היכולות שלכם על ציר הזמן, כך שתוכלו לעמוד במשימה.
4. כאשר אתם מעלים תכנים, הקפידו שהם ייצגו אתכם, כפי שאתם, וישקפו את הידע שלכם. גם אם אתם יודעים מעט, תנו את המעט, וכדי לתת יותר – פנו אל העולם הגדול, קראו מאמרים, תרגמו אותם וכתבו מהם חומרים (כמובן, עם קרדיט), שיעשירו את הלקוחות הפוטנציאליים שלכם.
5. אל תחשבו פעמיים כאשר בוערת בכם התשוקה לכתוב משהו – כתבו ושגרו, תנו לאותנטיות לעבוד (כמובן לא מדובר במסרים שליליים).
6. הביעו את עצמכם בקבוצות הרלוונטיות בשעות קבועות בשבוע או ביום (למשל חצי שעה ביום בשעה קבועה) – כך תכירו את עצמכם הרבה יותר טוב וגם תתוודעו לאחרים.
7. אל תנסו להתייפייף – הישארו נאמנים לעצמכם, ואם מתעורר צורך לפרט על מהותו של העיסוק שלכם – תנו פירוט מקיף ואל תתקמצנו בהסברים.
8. אם תיתקלו באנשי שיווק שיאמרו לכם שאין צורך בהרבה תוכן כדי להצליח – בחנו כמה הם עצמם השקיעו בקידום עצמי, כדי להגיע למעמדם הנוכחי; אם זה בתוכן, בקידום ממומן, או במפגשי נטוורקינג. משווקים מצליחים רבים שוכחים את הדרך הארוכה שעברו ואת העובדה שגם להם היו תקופות לא רווחיות, שבהן ההשקעה עלתה על התגמול, ומה שקידם אותם היה שילוב של למידה עם עשייה מתמדת.
9. אם אתם אוהבים ללמוד – זוהי תכונה נהדרת, בייחוד כשהיא משולבת ברצון להנחיל את הידע הזה לאחרים. חובה לכלול בתוכן שלכם את הגילויים החדשים שתגלו במשך הזמן.
10. כדי להתמיד, לעתים צריך מישהו שיעמוד לצדכם, יספק לכם פידבק על פעילותכם ויעזור לכם לעמוד במשימות שהצבתם לעצמכם. לאורך זמן, הפעילות השיווקית העצמית מאוד שוחקת, וכדאי להיערך בהתאם ולמנוע מראש את תהליך השחיקה.
כאן בקישור אתן ואתם מוזמנים לקרוא על ההכשרה שלי למשווקי דיגיטל.

לסיכום:

מיתוג הוא חשוב, אבל רק בסופו של תהליך שבו תכירו את עצמכם ואת יכולותיכם, ולא בתחילתו. אל תלכו על מיתוג מלאכותי ויומרני, שיחטא למהות שלכם, כיוון שאם תנסו למכור אשליה, תיכשלו. הדרך היחידה להצליח היא להיות עצמכם ולשאוף להשתפר ולהתקדם.

קורס אונליין חינם

קורס דיגיטלי חינם הטרנד הזה של קורס דיגיטלי חינם מאפשר לכם, כמתעניינים בלימוד נושא מסוים, לנסות את עצמכם, לבדוק מה מתאים לכם באמת. הניסיון שלי

קרא עוד »

אסטרטגיה שיווקית

מהי אסטרטגיה שיווקית מה זו אסטרטגיה שיווקית לבעלי עסקים מתחילים, ובכלל, מה המהות שלה עבורכם. בואו נתחיל מזה שאחרי עושים אסטרטגיה שיווקית, בונים תוכנית שיווקית

קרא עוד »

ייעוץ עסקי

ייעוץ עסקי -כללי לפני הרבה שנים פתחתי עסק לעיצוב גרפי, זה היה ה 2002.  לקחתי לפטופ עם עבודות שלי שהיו במסגרת שנתיים קודם לכן כשכירה,

קרא עוד »

קורס בינה מלאכותית מקיף ! כולל מפגשי לייב בזום

מרעיון, כתיבה, עיצוב ויצירת סרטונים.

דילוג לתוכן