״הרי ש..."
בואו נדבר על כל המונחים הלא מפוענחים שמונחתים עלינו במודעות, בפוסטים ואפילו בסרטונים.
כשאני קוראת פוסטים של עסקים רבים, אני מוצאת את עצמי לא אחת נתקעת במונחים לא ברורים, שגזורים מעולם התוכן של אותם עסקים.
ניקח לשם הדוגמה יוגה – תחום שהפך פופולרי בשנים האחרונות. ועם זאת, לא כולנו מתאמנים מנוסים, חלק מאיתנו רוצים להתחיל לתרגל, להירשם לשיעורים ולקנות ציוד – ומונחים בהודית לא יקדמו את ההבנה שלנו.
אני קוראת לזה – שיטת ה"הָרֵי" – הנחת-הבסיס היא שכולנו הרי מתמצאים ובקיאים בתחום, לכן בואו נעמיק וננסח באופן הכי מתוחכם שאפשר.
זו גישה שגויה, ובפרסום זה פשוט לא עובד.
מה כן עובד?
כשלא מוותרים על השימוש במונחים המקצועיים הנכונים, אבל מקפידים לפרש בכמה מילים כל מושג חדש/מקצועי שמשתמשים בו, ולא מניחים שקהל-היעד בקיא בכל הסלנג המקצועי.
וזה בכלל לא משנה אם מדובר באיפור, בקוסמטיקה, במחשבים, או בתוספי תזונה.
לדוגמה: לא לכתוב ג'יי קיי רולינג, אלא מחברת הארי פוטר, הסופרת ג'יי קיי רולינג. או: לא פרחי באך, אלא פרחי באך המשמשים לטיפול וריפוי טבעי. לא קנבה, אלא התוכנה לעיצוב גרפי קנבה. אפילו סלבס שאתם בטוחים שכולם מכירים? זרקו עוד כמה מילים, כמו: הראפר ואייקון האופנה קניה ווסט. כן, אולי אין מי שלא שמעו את השם, אבל אני בטוחה שבעיקר בקרב הדור המבוגר יותר לא סגורים אם הוא כוכב קולנוע, זמר, או סתם האקס של קים.
כך גם באשר לכל מיני אופנות (הסניקרס היקרות בעלות המראה החייזרי): נעלי יִיזי,
טרנדים (הטיפול למיצוק העור, נטילה של): כמוסות קולגן,
תוכניות טלוויזיה (ריאליטי השידוכים): חתונמי,
סרטים (הלהיט החדש בכיכובה של אמה תומפסון): אף פעם לא מאוחר,
ספרים (רב המכר של שרית ישי לוי): מלכת היופי של ירושלים,
מונחי ספורט (כן, אפילו טור דה פראנס הייתי כותבת כ"מירוץ האופניים החשוב בעולם, הטור דה פראנס") ועוד ועוד – הבנתם את העיקרון.
המטרה בתוספת של מילות ההסבר הספורות האלה, היא למנוע מקהל הרוכשים את הפוטנציאלי את תחושת הכישלון, שאם הם לא מכירים את השם של כוכב הריאליטי, הטרנד, או הראפר התורן, הם חסרי השכלה ואין להם סיבה לרכוש את המוצר או את השירות שאתם מציעים.
כשהקוראים שלנו לא מבינים מילה או מושג, הם יעזבו את המודעה/הפוסט באמצע המשפט ויישארו בהרגשה לא טובה. אף אחד לא אוהב לחשוב שהוא בור. יותר מזה – הצרכנים הפוטנציאליים עלולים להרגיש שאתם מתנשאים עליהם. זה קורה כשאתם מבטיחים בנימה אבהית ללמד, להסביר להם ולהשכיל אותם.
אל תעשו את זה.
תפקידכם הוא לספק מידע שיוביל לקנייה.
כמובן שעודף הסברים מאריך את הכתיבה ומסרבל אותה, לכן יש למצוא את דרך הביניים, של כתיבה קצרה ותמציתית, אבל בשום אופן לא חידתית.
אם אתם כבעלי עסקים או אפילו כמקדמים לא ממש מצליחים להגיע לכתיבה רהוטה ומדויקת – כדאי לשכור כותב/ת תוכן, רק שימו לב שהוא או היא אכן יעמדו בכל הקריטריונים האלה וינסחו מסר חד וברור.
איך משלבים הסברים בסרטונים?
כאן זה יותר טריקי, אבל בגדול – כתוביות עשויות לתת מענה.
שוב, גם כאן צריך לשלוט בחומר ולשים לב שהכתוביות יהיו קצרות כדי ש-
א. לא יסתירו את הוויז'ואל
ב. ייקלטו בקריאה בזמן סביר
איך משלבים את הכתוביות המתאימות בסרטונים? זו אחת ממיומנויות העריכה, הכלולות בקורס הטיקטוק לעסקים שהכנתי ומתאים גם לרילס באינסטגרם.
מה תלמדו בקורס?
- יצירת פרופיל
- יצירת תוכן ויראלי שמתאים לאלגוריתם
- פרקטיקה של עריכת סרטונים
- יצירת אוואטר
- עבודה עם משפיענים
- קידום ממומן
- שימוש בחומרי הטיקטוק לרילס באינסטגרם
כתוספת לכל זה, תקבלו במסגרת העֶרכָּה שלי לשנה החדשה, גם לוח מחיק לתכנון חודשי+ מחברת לרעיונות, שיגיעו עד הבית, ועוד לוחות מעוצבים להדפסה. כל זה בלינק: