חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

על קידום אורגני באתרים ושיווק ברשתות חברתיות ואיך לעשות זאת נכון?

תוכן עניינים

המרחב הדיגיטלי כל הזמן מתפתח ומשתנה, עם עוד פלטפורמות וטכנולוגיות הנכנסות לחיינו ושינויים כאלו ואחרים בהרגלי השימוש והגלישה של כולנו, לכן גם משווקים דיגיטליים חייבים להתפתח, להתעדכן ולהיות דינמיים וחכמם במאמצי השיווק שלהם כדי ליצור ולשמר נוכחות אינטרנטית מנצחת. היום, מומלץ למרבית סוגי העסקים לקדם ולשווק עצמם גם באמצעות קידום אורגני בגוגל וגם דרך שיווק חכם ברשתות חברתיות, כך ניתן ליצור חשיפה אפקטיבית וממוקדת מכמה ערוצים רלוונטיים במיוחד.
הפוסט הזה יסביר לגבי קידום אורגני של אתרים ולגבי קידום ושיווק ברשתות חברתיות, מה החשיבות של כל אפיק שיווקי שכזה, מה הקשר ביניהם ואיך לעשות זאת נכון. בדיוק עבורכם אם אתם מתלבטים איפה לשים את המשאבים ואת האנרגיות שלכם עבור האתר והעסק הדיגיטלי שלכם.

מהו קידום אורגני?

קידום אורגני, במהותו, הוא תהליך הכולל מגוון רחב ומקיף של פעולות המיועדות לקדם אתר אינטרנט או חשבון בפלטפורמה של רשת חברתית באופן “טבעי”, מבלי לבצע פעולות ישירות של פרסום, קניית מיקומים ודירוגים וכיוצא באלו. קידום אורגני ברוב מוחלט של המקרים מתייחס לקידום אתרים בגוגל, פחות בהקשרים לרשתות חברתיות – בעיקר כי שתי פלטפורמות מרכזיות אלו פועלות באופן מאוד שונה.

קידום אורגני בגוגל אם כך (או במנועי חיפוש אחרים לצורך העניין) הוא מגוון הפעולות המיועדות לקדם את אתר אינטרנט למיקומים טובים וגבוהים יותר בתוצאות החיפוש, למונחי חיפוש רלוונטיים וחשובים עבור אותו אתר מקודם.

כאשר תהליך קידום אתרים אורגני בגוגל מניב פירות ומביא תנועת גולשים לאתר, מדובר על תנועה איכותית של גולשים שחיפשו את הפתרונות שהאתר מציע לבעיה אותה חיפוש במנוע החיפוש. אמנם זהו תהליך האורך זמן ומצריך יישום פעולות קידום (SEO) מתמשכות ובאופן שוטף כדי לשמר מיקומים גבוהים בחיפוש, אך בהסתכלות כוללת ולעומת חלופות של שיווק דיגיטלי, מדובר על אחת הדרכים הכי אפקטיביות וכדאיות כלכלית ועסקית לקדם אתר במרחב הדיגיטלי התחרותי.

כך, כאשר גולש מגיע לאתר שלכם לאחר שמצא אתכם, במיקום גבוה, דרך חיפוש מוד מסוים שעשה לשאלה מאוד מסוימת, הוא מראש מגיע אליכם עם כוונה ועם רלוונטיות גבוהה, מה שמעלה מאוד את הסיכוי שהוא ירכוש מכם או יבצע את הפעולה שלה אתם מצפים באתר שלכם. יתרון נוסף הוא שדרך קידום אורגני בגוגל, הגולש מלכתחילה רוצה להגיע לאתר שיספק לו תשובה לשאלה שלו או את המוצר שהוא מחפש, כך שאין צורך ליצור מהלך שיווקי או פרסומי שצריך למשוך אותו מה”כבלים” החזקים והמושכים של הרשתות החברתיות.

איך מקדמים עסק דרך רשתות חברתיות?

ראשית, פעילות ומצלחת ויעילה ברשתות החברתיות תורמת גם לביצועים של האתר שלכם מבחינת קידום אורגני בגוגל – מה שמוכיח עד כמה חשובות הרשתות החברתיות הללו במרחב הדיגיטלי כיום, גם מבחינת גוגל המתחרה בחלקן באספקטים שונים.

רשתות חברתיות, כמו פייסבוק, אינסטגרם וטוויטר פועלות אחרת לגמרי מגוגל וגם הגולשים משתמשים בפלטפורמות אלו בצורה שונה לחלוטין, כאשר כיום רשתות ענקיות כמו פייסבוק ואינסטגרם (הנמצאת בבעלות פייסבוק) גם לגמרי משנות את האופן בו משתמשים רבים מבצעים החלטות צרכניות ברשת – קרי, מגיעים לרכוש מוצרים ושירותים ישירות מהפלטפורמה החברתית ולא דרך מעבר בגוגל ואפילו רכישה ישירה דרך הפלטפורמות עצמן וללא הגעה לאתר העסק עצמו. במרחב החברתי, משתמשים מחפשים אמנם דברים ואפילו עסקים ואתרים, אך בעיקר הם נחשפים לשלל מידע ולמסרים שיווקיים ופרסומיים דרך הפיד, ישירות מהפלטפורמה ולפי מאפיינים ונתונים אישיים שלהם, לא דרך חיפוש אקטיבי מצידם.

גם מסיבה זו וגם בגלל אופן פעולת הפלטפורמות הללו של מדיה חברתית, אין בהן מהלכי “קידום אורגני” פר אקסלנס כמו שיש בגוגל. קידום ברשתות חברתיות נעשה דרך פוסטים מושכים וגרפיים, דרך פרסום ממומן חכם, ויזואלי ואשר מדבר בשפה של קהל היעד וב”שפה” של הפלטפורמה עצמה, דרך המלצות של משתמשים על האתר והעסק שלכם, פעילויות בקהילות וקבוצות, שיתופי פעולה עם מותגים, עסקים ומשפיענים אחרים וכיוצא באלו – כאשר יש דגש רב על ויזואליות ועל הצעת ערך ברורה ומהירה.

 השורה התחתונה: כמו מרבית העסקים כיום, רוב הסיכויים שכדי לייצר נוכחות דיגיטלית מנצחת, ברת קיימא ולהצמיח את העסק והאתר שלכם גבוה יותר, אתם צריכים ליישם גם קידום אורגני בגוגל וגם קידום ברשתות חברתיות, ולעשות זאת חכם ובצורה מותאמת אישית למהות הפעילות והאתר שלכם.

קורס אונליין חינם

קורס דיגיטלי חינם הטרנד הזה של קורס דיגיטלי חינם מאפשר לכם, כמתעניינים בלימוד נושא מסוים, לנסות את עצמכם, לבדוק מה מתאים לכם באמת. הניסיון שלי

קרא עוד »

אסטרטגיה שיווקית

מהי אסטרטגיה שיווקית מה זו אסטרטגיה שיווקית לבעלי עסקים מתחילים, ובכלל, מה המהות שלה עבורכם. בואו נתחיל מזה שאחרי עושים אסטרטגיה שיווקית, בונים תוכנית שיווקית

קרא עוד »

ייעוץ עסקי

ייעוץ עסקי -כללי לפני הרבה שנים פתחתי עסק לעיצוב גרפי, זה היה ה 2002.  לקחתי לפטופ עם עבודות שלי שהיו במסגרת שנתיים קודם לכן כשכירה,

קרא עוד »

קורס בינה מלאכותית מקיף ! כולל מפגשי לייב בזום

מרעיון, כתיבה, עיצוב ויצירת סרטונים.

דילוג לתוכן