חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איך מספרים מגלים לנו מה הצעד הבא שלנו – Numbers are our best friends

תוכן עניינים

בעיקרון מספרים מדברים בשפה הכי ברורה. 
מספרים עוזרים לנו לגלות  אזורים אפורים בכל עשייה שלנו. 

איך אנחנו נדע אם אנחנו בכיוון הנכון 
במדיות שונות זה נמדד בכמה פרמטריים, מה סופרים ?

חשיפות- מספר שמראה כמה אנשים נחשפו לסרטונים שלכם, הדיפולט זה ספירה של 2 שניות.
בתוכן ממומן  ניתן ורצוי להגדיל את מספר השניות .

מדידה בקידום ממומן בפייסבוק אינסטגרם:

בממומן זה כמה עלה לי כל 1,000 חשיפות CPM כך אני יודעת כמה בדיוק מעניין התוכן שהעלתי, גם מול נושאים תחרותיים.

ספירת מעורבות

מעורבות: לייקים , תגובות, שיתוף , ריפוסט, דואט( טיקטוק) רמיקס ( רילס) 
לא משנה איזו פעילות נעלה, אנחנו רוצים לספור.

לא משנה מה מצבנו עכשיו, מתחילים מחדש

אנחנו יכולים לשפר כל הזמן את החשיפות שלנו ויותר מזה, את המעורבות וכמובן את ההמרות, שהמרה זה אומר מה שאנחנו מגדירים:

המרה = השארת פרטים

המרה = מכירה אונליין

המרה= מכירה בטלפון לפנייה ( איש מכירות )

המרה= יכולה להיות שרשרת של פעולות, זאת אומרת, מגנט לידים שמביא לפעילות שמובילה למכירה.

 

יש כמה גישות להסתכל על מספרים

  1. גישה- מה שיש זה מה שצריך להיות. קרי, לא אכפת לי, אני עושה מה שאני רוצה ומה שיקרה יקרה , אלו החיים, שזה סביר אם טוב לנו בחיים והגענו למקום סבבה. לא מכירה אישית אנשים כאלו אבל יש כאלו בוודאות.
  2. גישה שנייה היא, אני רוצה יותר חשיפה , מה אני יכול לעשות עם מה שאני עושה כבר עכשיו. בגישה הזו בודקים נתונים לאורך תקופה ואז מבינים כמה דברים :  הנושא, ההגשה , הכותרות ועוד פרמטרים שניתן לראות את ההשפעה שלהם, כגון קצב העלאת חומרים, רלוונטיות לזמן אמיתי  RTM- Real Time Marketing, שזה העלאת תוכן בהתאם למה שקורה כאן ועכשיו (אצלנו בישראל תמיד יש מה לעשות עם זה)
    ויש עוד כמה פרמטרים שהם כאילו בקטנה אבל הם לא.
  3. והגישה שמספרים הם הדבר הכי חשוב למענם אנחנו נסתכל אחורה ומעתה והלאה נבדוק כל פרמטר, נחקור מה מעלה את המעורבות , מה מעניין עכשיו, נהיה פתוחים ליצירת חומרים חדשים, והכי חשוב, ההתבגרות שלנו בסיפור זו הגישה שלנו, שינוי שלנו מול הקהל שלנו. זאת אומרת שאם עד עכשיו היתה לי נישה, ועדיין לא החלטתי מי אני מול הקהל, אז עכשיו אני יודע מי אני מול הקהל , הנקודה הזו היא המפנה הכי דרמטי שנעשה וחד משמעית יראה שינוי דרמטי במספרים , במעורבות , ובאיך אנו נתפסים.

בואו נדבר על תוכן ממומן

העניין עם ממומן זה שיש כסף ש״דוחף״ את החשיפה, כך שכביכול אין לדעת תמיד את הגורם לחשיפה מלבד התמרוץ הטכני. אבל מסתבר שלמרות שמדובר במספרים גבוהים בהרבה, עדיין אותם עקרונות יעבדו בדיוק אותו דבר כמו בלא ממומן רק במספרים גבוהים יותר.

השונה בנוסף בממומן, והוא קריטי, זו האמירה ״אני עושה ממומן, אני מוכר לך משהו״ שיש באמירה הזו כבר משהו שהוא לא רק Nice to have, אלא אני בעמדת מכירה. גם אם זה רק תוכן. אני כאן כדי שתראה אותי ותבחר, ואני סופר רציני עם זה. ואם אני מתמיד אז אני גם מנצח.

למה מספרים הם הנתון הכי ידידותי בעולם עבורנו, בני האדם.

כי אנחנו, בטבע שלנו, אנו עובדים עם תחושות, אנחנו בעולם מלא בתוכן.
 ומה שנראה עובד במספרים גבוהים, למשל צפיות, לאו דווקא יעבוד בנושא המכירתי..

היעדים המספריים הם אלו שעושים את את ההבדל:

  1. תוכן לחשיפה והיכרות 
  2. תוכן למעורבות
  3. תוכן למכירה

אלו מספרים שונים, גישות אחרות לתוכן, גישות שונות בפלטפורמות שונות. לכן, מספרים בכל אחת מהגישות, יתנו לנו אינדיקציה אם אנחנו בכיוון. אתם מבינים נכון, אנחנו תמיד נדע בדיעבד, אבל מהמספרים נסיק מסקנות מה יעבוד לנו יותר, ואנחנו נהיה יותר מדויקים.

 

למשל:

אם אנחנו עושים ממומן על תוכן מסוים ויש שאלות, גרמנו למעורבות, שאלו אותנו שאלות, מספר המעורבים יהיה מאוד ברור לנו, ואם נקשיב לשאלות של הקהל אז הקידום הבא יהיה בהכרח יותר מוצלח כי הוא יהיה תוכן שעונה על השאלות, וגם נכוון אותו לאותו קהל מעורב.

אז יש לצפות שתוכן מכירתי, לאחר הבנת השאלות של הקהל שלנו ימכור יותר מהר? כן.

יקצר שיחות מכירה? בוודאי.

 

ומה קורה אם אנחנו רוצים רק להיות משפיענים?

המספרים שלכם ימדדו בחשיפות (צפיות)אבל בעיקר במעורבות. זה לא במזל קורה, זה קורה כאשר אנחנו מבינים מה הקהל שלנו מצא בנו , ויותר מזה, איזה תפקיד אנחנו החלטנו שאנחנו לוקחים מול הקהל שלנו.

 

אז מה עושים מפה והלאה:

מודדים, מסתכלים למספרים וחוקרים אותם. 

לפעמים זה ממש קל, מובן, ולפעמים צריך להעמיק.

 

מה עם ויראליות

יש חוקים לויראליות- הינה המאמר כאן תוכלו לראות את חוקי העל. אבל מה שבאמת תופס לאורך זמן, זה לא גימיק לרוב, אלא התמדה בהעלאת תוכן, בדיקת המספרים, הסקת מסקנות ושוב העלאה. רוב האנשים מצליחים להחזיק מעמד שנים הם אלו העוסקים בליבה של מה שמעניין אותם, ברצינות שהם מתקשרים את התוכן שלהם, ובהליכה עד הסוף עם מה שהם אומרים, והבחירה שלהם ״מי אני בסיפור מול הקהל״ 

 

עזר לכם?

תגיבו 🙂

 

קורס אונליין חינם

קורס דיגיטלי חינם הטרנד הזה של קורס דיגיטלי חינם מאפשר לכם, כמתעניינים בלימוד נושא מסוים, לנסות את עצמכם, לבדוק מה מתאים לכם באמת. הניסיון שלי

קרא עוד »

אסטרטגיה שיווקית

מהי אסטרטגיה שיווקית מה זו אסטרטגיה שיווקית לבעלי עסקים מתחילים, ובכלל, מה המהות שלה עבורכם. בואו נתחיל מזה שאחרי עושים אסטרטגיה שיווקית, בונים תוכנית שיווקית

קרא עוד »

ייעוץ עסקי

ייעוץ עסקי -כללי לפני הרבה שנים פתחתי עסק לעיצוב גרפי, זה היה ה 2002.  לקחתי לפטופ עם עבודות שלי שהיו במסגרת שנתיים קודם לכן כשכירה,

קרא עוד »

קורס בינה מלאכותית מקיף ! כולל מפגשי לייב בזום

מרעיון, כתיבה, עיצוב ויצירת סרטונים.

דילוג לתוכן