למכור מוצרים דיגיטליים לאורך זמן
ההחלטה הראשונה שתעשו לפני שתמכרו מוצרים דיגיטליים היא לבחור איזה סוג מוצר הוא זה שאתם מוכרים,האם מוצר מדף? כזה שקוראים, אולי לומדים ועוברים הלאה, או שאתם מוכרים קורס שאתם רוצים שילמדו ממנו באמת. ברגע שההחלטה היא המודל השני, אז זוהי החלטה שהבסיס שלה הוא שירות, תמיכה, ועוד..ועל כך אני הולכת לפרט.
המצב אצל רוב מוכרי הקורסים
המצב כיום הוא שלא מעט השקיעו מאמצים בהקמת קורס דיגיטלי, חלקם גם מכר בהתחלה, אבל רוב המכירות של הקורסים לא ממשיכים לאורך זמן, הינה כמה סיבות :
1. צריך לעדכן את הקורס, זאת אומרת שהחומרים מצריכים עדכונים, שינויים, הסברים והשקעה בלתקשר עם מי שרכש את הקורס.
2. שירות מינימלי, אין מספיק תמיכה, אין בקרה על כמה אנשים באמת לומדים, ושני הצדדים מקבלים את זה כעובדה, הרוכשים והמוכרים.
3. תמיכה, הרבה אנשים שיצרו מוצרים דיגיטליים שגו במחשבה שזו הכנסה פאסיבית. זאת אומרת שאם רוצים לשבור את נוסחת זמן שעתי שווה כסף, זה בהחלט המצב, אבל אופן העבודה משתנה. זאת אומרת ששיווק ומכירות הינן רק הצעד ההתחלתי, והתמיכה היא זו שתקבע את עומק הקשר שלכם עם הלקוחות שלכם. התמיכה מאפשרת הרבה מעבר ללקוחות מרוצים, התמיכה היא זו שמייצרת שיווק מפה לאוזן, ולמידה שלכם על הצרכים האמיתיים, הרצונות הקסומים של הקונים שלכם בזמן אמיתי.
גם לפני מהפיכת הבינה המלאכותית רוב הקורסים נדרשו לתמיכה, שידרוג, ניראות חדשה, ועוד שינויים, היום פי כמה וכמה יותר.
4. מי שמוציא קורסים דיגיטליים ורוצה שזו תהיה הכנסה טובה, צריך להבין שהוא מייצג אג׳נדה, שהוא מוביל דיעה, גם אם במספרים קטנים, לדוגמא, קורס תפירה דיגיטלי, לא מעביר רק לימודי תפירה, אלא עולם שלם של אופנה, טעמים, ואפילו יצירת קהילה שממשיכה ללמוד ולשתף בהובלתו של בעל הקורס.
אז החלטתם שלמרות הכל אתם על זה
1. הקורס הדיגיטלי שלכם צריך קהילה. זה מתחיל ונגמר בזה, אז לא משנה באיזו נקודה אתם נמצאים, צרו רשימות לאימייל מרקטינג, קהילת קוראים, בסופו של יום רשימה טובה מחזיקה לקוחות חדשים וחוזרים למשך שנים. אז הקצו זמן ומשאבים כספיים ליצירת רשימה טובה ומתוחזקת.
2. אתם מובילים אנשים, וכמובילים, הנוכחות שלכם בסביבת הלקוחות שלכם היא הכרחית. זאת אומרת שמרגע שהתחלתם למכור, כל מי שרכש אצליכם רואה אתכם על בסיס שבועי לפחות. זה מתבטא בקידום ממומן בתקציב קטן לרימקרטינג (פרסום חוזר) לכל מי שרכש ונמצא בנכסים הדיגיטליים שלכם.
3.קבוצת פייסבוק – ברמת ה being, לא חובה להקים קבוצת פייסבוק, אבל אם יש לכם את האופי המתאים לניהול קבוצה, או מישהו מטעמכם, עשו זאת, הקימו קבוצה פעילה ש״מדברת״ אתכם ומאפשרת לקהילה שלכם לשאול שאלות, ולהיות בנוכחות פעילה. ברמת ה -doing , יש מספר מודלים של קבוצות פייסבוק, כדי לדעת מה מתאים לכם, הזכרו באילו קבוצות אתם משתמשים באופן תדיר ומה הסיבה שהרגשתם נוח להיות שם, לשאול שאלות. אם אינכם יודעים, עברו על מספר קבוצות בתחומכם, ורשמו טבלה עם כל מה שאתם רוצים שיהיה בניהול שלכם ומה אתם לא רוצים שיקרה. אם אין לכם זמן לניהול, קחו מישהו שמתאים לזה. כבעלי הקבוצה ובעלי המותג שלכם, אתם חייבים להיות מעורבים, קבעו זמנים קבועים בהם אתם מעורבים במאה אחוז במה שקורה.
4. קבוצת ווצאפ, הקבוצות ווצאפ משמשות לתמיכה וקשר בין הלומדים בקורס, אל תחששו לפתוח קבוצות ווצאפ, השאירו את הקבוצה פתוחה, וענו אחת ליום לכל השאלות. גם אם נראה לכם שלא נדרשת קבוצה כזו, זו טעות.
5.מכירות. הרבה מאלו שמתעניינים בקורסים שלכם נרשמים אך אינם רוכשים מסיבה זו או אחרת, לכן, בניית התשתית השיווקית במקרה הזה תהיה מאוד רלוונטית למכירות, וכדאי שיהיה מי שיחזור למתעניינים באופן תדיר, קרי, מכירות אקטיביות לרשימות שהתעניינו וטרם רכשו.
6. העשרת הקורסים בעוד מידע מעשיר, מאמרים, ושיעורי בונוס לאורך הפעילות, מומלץ כבר בבניית הקורס, לחשוב על תוספות עתידיות שמשתלבות בתוכנית השיווקית של הקורסים.
7. שתופי פעולה. קורסים דיגיטליים הם סיבה טובה לשתופי פעולה עם קולגות שמוכרים מוצרים משלימים, יש מספר דרכים ליצור שתופי פעולה פוריים שמובילים לקהלים חדשים ללא הוצאות על קידום ממומן. יש קבוצות של שתופי פעולה, ובעלי מקצוע שעושים בדיוק את זה: שתופי פעולה.
8. קידום אורגני- קורסים דיגיטליים משוייכים גם לקטגוריית האיקומרס, לכן, קידום אורגני מוקפד לאורך זמן יגדיל באופן משמעותי את מכירת הקורסים (70% מהמכירות מגיעות מחיפוש אורגני)
9. פעילות ברשתות חברתיות, מעבר לממומן, פעילות כזו מייצרת דו שיח, מעבר דו סיטרי בינכם לבין הקהל שלכם, אין פלטפורמה מומלצת, הדבר החשוב הוא החיבור שלכם לפלטפורמה. (לא אילו גילאים נמצאים ולא טרנדים)
10. למכור קורסים דיגיטליים יכול להיראות ״על הדרך״ ומוצג כמשהו קל, שרוב ההשקעה שלו זה ההפקה שלו, אז לא, רוב ההשקעה בהכנסות מקורסים דיגיטליים, היא בעיקר בכל מה שמסביב לו, שיווק, מכירות, שירות, תמיכה, קהילה, נוכחות.