סוכנויות סושיאל

מה מחפשות סוכנויות סושיאל בעובדים שלהם

במסגרת העבודה שלי על יצירת הכשרה שמתאימה לסוכניות דיגיטל בארץ, החלטתי לגשת לבעלי סוכניות דיגיטל גדולות, סוכנויות שעובדות עם תקציבים גדולים , שאיכות ההון האנושי הוא קריטי עבורם, שמתעסקים בפרפרומנס, שמביאים את המקצוע לרמות הגבוהות ביותר. העלתי שאלות שכל מי שמחפש לעבוד כמשווק דיגיטלי ברמה גבוהה, ירצה לשמוע את התשובות הכי אמיתיות שיש, מהשטח, כך שאוכל לייצר הכשרה שתתאים לסטנדרטים.
והאורח שלי הוא, אור פיאלקוב, בעלים ומנכ”ל פיאלקוב דיגיטל.

אז בואו נתחיל

מירב: כל אחד רוצה ״שחקן נשמה״ במשרד שלו? אילו תנאים חייבים להיות ב״שחקן נשמה״ במשרד פרפורמנס? (פרסום דיגיטל מבוסס תוצאות)

אור: חכם, טוב במספרים, לומד מהר, מעלה רעיונות משלו 

מירב: מה צריך לקרות עם עובד חדש כדי שמהר מאוד הוא יוכל להתקדם ושלא תרצו לוותר עליו (לאחר שלושה חודשים)

אור: שילמד מלא, שיקח יוזמה, שיקלוט מהר

מירב: האם חובה ניסיון? הלא צריך להתחיל מאיפשהו, מאיפה זה מתחיל אצלכם? מהו ניסיון משמעותי? כמה קמפיינים נעשו? בריפים שפוצחו?

אור: חובה ניסיון להבין את התחום, לפחות חצי שנה – שנה, זה לא נמדד בקמפיינים אלא בהבנה של המערכת

מירב: האם קרה לך שזיהית פוטנציאל ענק ללא ניסיון ובכל זאת קיבלת אותו? אם כן, מה היה באותו אחד או אחת ש״לקחת סיכון״?

אור: היו מעט מאוד כאלה, כמעט תמיד מעט ניסיון גרם לחוסר התאמה, הבודדים שכן – הם למדו מהר לבד, ונכנסו לעניינים מהר.

מירב: מהניסיון שלי אני יודעת שמעבר לניסיון צריך תשוקה מאוד גדולה לתחום, למשל למידה מתמדת, איך מזהים דבר כזה בראיון? קרה לי שאנשים הגיעו מלאי אמביציה אבל בפועל..לא היה בהם כוח פנימי לשאת את הלחץ וגם ללמוד, איך בודקים את זה?

אור: אנחנו שולחים שאלון מורכב יחסית וגם מבחן פסיכוטכני וזה לרוב מראה לנו את ההתאמה שלו לתפקיד והאם הוא חרוץ

מירב: כמה זמן היית רוצה שייקח לבן אדם שנכנס הרגע לעבודה, להתחיל לדלבר?

אור: פחות מחודש

מירב: האם מצוותים אותו מייד ללקוח: למידת לקוח, מעבר מסודר, או שאומרים לו, טוב הינה בריף, תעבור עליו תשפר, אלו הערוצים, תתחיל לעבוד!?

אור:מלמדים אותו מסודר, מעבירים לו את הדברים ומצפים שישפר

מירב: האם תוך כדי עבודה בעיקר בהתחלה, חשוב לחזק את החדש, לזהות מיד את החוזקות ומשם לנווט? ואם כן, האם תוך כדי עבודה יש זמן לעשות את זה?

אור: חשוב לחזק מה שטוב ולעבוד על מה שלא טוב, אין ברירה, אי אפשר להשאיר את העובד עם בעיות

מירב:הרבה אנשים מגיעים עם ידע וניסיון חלקי, יודעים פייסבוק אינסטגרם, לא יודעים גוגל, יודעים גוגל, תג מנג׳ר, אוטבריין, אבל לא מבינים את מערכת הפרסום בפייסבוק, גם כאשר יש שנתיים ניסיון, איך אתם מתמודדים עם זה? שולחים לקורס? מתחילים עם מה שיש ומלמדים על הדרך?

אור: מלמדים אצלנו הכל במשרד, לימוד תוך כדי ניסיון, לא על הדרך

מירב: שאלת השאלות, האם זה נכון להפריד קראייטיב מקמפיינרים? ואם כן באיזה רזולוציה מעודכנים כל הצדדים?
אור: כן, לרוב אנשי פרורמנס הם אנשים של מספרים, נדיר שהם יביאו הברקה בקראיטיב

מירב: מה החשיבות של לשבת ביחד באותו מקום? והאם לאחר הקורונה והזום, השתנו סדרי עבודה פנימיים, ולא רק מפגשים עם לקוחות?

אור: חשוב מאוד, הפרייה הדדית זה המפתח להצלחה

מירב: שלוש תכונות שחובה שיהיה למי שעובד/ת אתכם?
אור:

  1. חכם
  2. לומד לבד
  3. לומד משגיאות

מירב: מה חשוב לך לראות בראיון עבודה? תיק עבודות? בעצם, האם יש בחינות כניסה לתפקיד יחסית מורכב?
אור: בקיא בעבודה, מוטיבציה, יודע ללמוד לבד

מירב: תכל׳ס העבודה שאתם עושים מפרנסת לא רק אתכם, אלא גם את הלקוחות שלכם, האם אתה לא מרגיש ״אחריות על״ כזאת- ולכן העבודה דורשת הרבה מאוד אחריות ותשומת לב?
אור: כן, זה חובה

מירב:לאחר שהבנו את מלוא האחריות, האם אתה חושב שאלו שמגיעים לתחום מבינים את כובד משקלם בעבודה כזו? אני אומרת את זה כי מבחוץ זה נראה קליל, וכייפי וזה אכן כייפי ומדהים אבל כמו שאמרנו, אחריות גדולה. והשאלה אם מי שמגיע לעבוד מבין שלא תהיה באמת דקה של שקט, אלא למידה, עבודה, תוצאות, הם מבינים?
אור: לרוב לא, אני מחנך אותם לזה

מירב: מה עושה אצלכם את העבודה כל כך מוצלחת, על מה אתם הקפדתם כל הזמן? על מה לא ויתרתם?
אור:נהלים, לעבוד מסודר, לדאוג שכולם יסתנכרנו ויעבדו באותה צורה

מירב: עם מישהו רוצה היום לעבוד אתכם, ואין לו ניסיון, מה אתם הייתם ממליצים לו לעשות? האם במסגרת עצמאי או בתוך משרד כשכיר?
אור: שילמד ויעבוד באיזה מקום ויבוא עם ניסיון

מירב: האם יצא לכם לעבוד עם יוצאי מכללות, ואיך נראה המסלול שלהם עד שהם מגיעים להיות ״שחקני נשמה״ בהתחשב שיש להם את האופי והגישה הנכונה?

אור: רק אחרי שהם צוברים ניסיון ושילמדו לבד

מירב: מה חסר לכם אצל האנשים שאתם מגייסים? מה הדברים שאתם צריכים להשלים לאלו עם הניסיון וכן גם לג׳וניורים?

אור: ניסיון מעשי

מירב: באופן משעשע ליבת התפקיד הוא אופטימיזציה- קריאת נתונים ושיפור תוצאות, האם ניתן לאמר שגם ברמה האנושית זה חייב להיות חלק מה dna של העובדים במשרה כזו? אופטימיזציה אנושית מקצועית?

אור: לא, חלק מהמנהלי קמפיינים הם פחות חברותיים

מירב: ברמה המעשית – מה חשוב מבחינת ידע: גוגל אנליטקס, תג מנג׳ר, מערכות קמפיינים של פייסבוק, גוגל , טאבולה, אוטבריין, פינטרסט, הכל נכון?
אור: הכל נכון

מירב: ״זרוק לי משימה״ האם זו בקשה שהיית רוצה לשמוע ממישהו חדש שנכנס? ברמת לקיחת אחריות?
אור: ממש לא, הייתי רוצה ללתת לו משימות ושהוא יבצע אותם

מירב: ניהול לקוח, זה ברמה האישיותית, מה אותו אחד חייב להבין כדי שיהיו יחסים טובים עם לקוח? ומה יכול להפיל את היחסים עם הלקוח (בקיצור מה לא לעשות)
אור: זה צריך להיות מישהו נפרד, כי המנהל לקוח צריך לשמור על הלקוח ולהיות קשוב

מירב: התנהלות בצוות, מה התכונה החשובה ביותר ברמת המקצועית?
אור: ללמוד אחד מהשני וגם ללמד

מירב: ותכונה חשובה ברמה האישית שתסלול את הדרך לאותו אחד שיעבוד אתכם?
אור: ללמוד לבד

 

עקרונות חשובים מהתשובות של אור

  1. משווקים דיגיטלים צריכים להיות מלאי מוטיבציה
  2. היכולת ללמוד לבד הינה קריטית
  3. ניסיון מעשי הינו קריטי כדי להצליח בסוכנויות סושיאל טובות ובכלל כמקצוע

אור פיאלקוב
בן 38, מייסד ומנכ”ל פיאלקוב דיגיטל. מומחה בשיווק דיגיטלי, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים.

הבעלים של EasyCloud – אחסון אתרים בוורדפרס, חברה שמביאה את עולם אחסון אתרים בענן לכל אחד, דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם עם ממשק נוח, אבטחת אתרים מקסימלית ומחיר מעולה.

שתפו את הפוסט ב

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp