לפני הרבה שנים, כשהרשת החברתית היחידה היתה פייסבוק, ואחריה נוספה גם אינסטגרם, שימשה פלטפורמת יוטיוב כאחת התוצאות שעולות כשמחפשים בגוגל אחר תוכן רלוונטי –
אבל כעיקרון הדגש היה על הרשת החברתית:
אני מכירה אותך, אתה מכיר אותי,
כולנו מרחיבים את מעגלי ההיכרויות מהלימודים ומהעבודה,
כשההיכרות התחזקה בעקבות רקע משפחתי דומה, חברי, מקצועי, ועניין בתחומים משותפים.
ואז הגיעו ההשטאגים, וסימנו לנו שעברנו לאזור-זמן אחר –
אזור של תחומי עניין.
כאן כבר לא היה צורך בהיכרות קודמת, ואנשים מרקעים שונים לגמרי מצאו ביניהם שפה משותפת בזכות הדברים הייחודיים שעניינו אותם – אם זה כושר, טבעונות, ביוטי, חדרי בריחה, או סניקרס.
הקבוצות שהתגבשו בפייסבוק הפכו למעין "כיכר העיר" החדשה ותפסו חלק גדול מהפעילויות החברתית לכמה שנים טובות.
ואז נכנס לחיינו הטיקטוק.
והוא הזיז (זוכרים את "מי הזיז את הגבינה שלי?") את כל הפעילות האינטרנטית למקום אחר, לא רק בפלטפורמת הטיקטוק, אלא גם באחרות.
מה שנראה בתחילה מדיום שמתאים לילדים קטנים או למבוגרים מאוד (70+)
הפך להיות ערוץ תוכן מגוון –
לימודי, בידורי, ומבוסס כ-ו-ל-ו על תחומי עניין, במקום על הרקע החברתי של העוקבים.
כך שהיום, אם לא ידעתם ולכן אתם עדיין מנסים לאסוף לעצמכם "עוקבים" מקרב מכריכם – כל סרטון שאתם מעלים בפלטפורמת טיקטוק נכנס ישירות למערכת ומנתב את עצמו, לפי הנושא, לצופים רנדומליים, שאינם כלל עוקבים שלכם.
זאת אומרת, שכמו גוגל ויוטיוב, הפך גם טיקטוק להיות ״מפלצת קטנה״ של seo – כלומר, מנוע חיפוש אורגני.
אינסטגרם, שלא רצו להשתרך מאחור והזדרזו להעתיק לסרטוני הרילס שלהם כל פיצ׳ר שמקורו בסרטוני טיקטוק,
הוסיפו לאחרונה את האפשרות: add topics – שהמשמעות שלה היא שגם האינסטגרם מתחיל להיות מנוע אורגני.
כי ההאשטאגים אמנם נותרו רלוונטיים במידה מסוימת, אבל העומס על אינסטגרם לא מאפשר חיפוש אמיתי.
כך יוצאים משימוש אמיתי מיליוני האשטאגים, כי הם מועלים על-ידי המשתמשים בקצב מסחרר, שלא מאפשר מעקב אחריהם.
ובואו נחזור עכשיו לרשת הוותיקה יוטיוב –
גם היא כבר מזמן נכנסה לפורמט ״הקצרים״ (shotrs) שלה –
לאחר שטיקטוק פשוט סוחבת משתמשים שעוברים אליה מכל שאר הפלטפורמות,
ואלה האחרונות נדרשות להתאים את עצמן.
אז מה מיוחד בטיקטוק?
שהוא קל יחסית לתפעול,
שיש בו עורך סרטונים פשוט למדיי,
שיש בו עדיין מקום ליוזמות חדשות ואורגניות.
ומה שלא רבים יודעים – שבאמצעות טיקטוק ניתן היום ליצור את כל החומרים לכל הפלטפורמות, כיוון
שזו שפה ויזואלית וגם שפת תוכן, שהמשתמשים ״עפים" עליה.
אז הנה לינק לקורס שיצרתי:
טיקטוק לעסקים עם התאמה לרילס, שילמד אתכם הכל ממש מאפס,
מפתיחת החשבון, איך מתחילים, איך חושבים על רעיונות לסרטונים,
איך מיישמים, מהן פונקציות העריכה ומה בסופו של דבר תופס.
כל זה מוצע לכם במחיר השקה + מתנה של לוח תכנון חודשי ומחברת רעיונות (חשוב!)
שיגיעו אליכם עם שליח עד הבית.
לכל הפרטים לחצו כאן
תיהנו!