חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רילס – מה זה ואיך להתחיל?

תוכן עניינים

סרטוני הרילס באינסטגרם הם פורמט שמתבסס על (או יותר נכון: הועתק כמעט 1:1 מ-) אפליקציית טיקטוק. אז אם אתם מכירים את טיקטוק, ויודעים איך הפלטפורמה הזאת עובדת, יהיה לכם קל מאוד להתחיל לפעול ברילס.

קודם כל – הממשק השתנה. וזה עובד לטובתכם!

כדאי לשים לב לשינויים שחלו בממשק של אינסטגרם בכל הקשור להעלאת סרטונים: כל סרטון שעולה היום מייד הופך לרילס.
ומהי המשמעות של הדבר לגביכם?
התוצאה היא שהפורמט מבוסס על קטעי וידאו שמתחברים להיצע של מוזיקה טרנדית (שנלקח מסִפריות-מוזיקה) ובכלל לטרנדים עכשוויים, בדיוק כמו בטיקטוק.
וכן, הפיצ׳רים של הסטורי התחברו גם הם לרילס, כך שהרילס הפך להיות הפורמט העשיר ביותר באינסטגרם שמאפשר יצירת סרטונים מגוונים, עם פילטרים מכל העולם, כמויות של מוזיקה ואפשרות להעלות בנפרד מוזיקה מקורית שלכם.
אבל הדבר החשוב ביותר – החיבור לטרנדים מבטיח שתמיד תעלו תכנים שקשורים למה שקורה כאן ועכשיו, וכתוצאה מובטחת לכם מעורבות גבוהה של קהל צופים ושל קונים פוטנציאליים.

כמפעילי עמוד אינסטגרם, למה כדאי לכם לעשות שימוש נרחב ותכוף ברילס ולא להסתפק בתמונות בלבד?
קודם כל, נתחיל מזה שכבר מספר חודשים שבאינסטגרם מסבירים שזוהי רשת של סרטונים. לכן ימי התמונות-היפות-בלבד מאחורינו. לא נספיד אותן לגמרי, אבל גם לא כדאי לטמון את הראש בחול ולהתעלם מכוחם השיווקי הרב של הסרטונים.
אבל יותר מזה – רילס מאפשרים לנו לחדד את המסר שלנו, להתעדכן ולעדכן.

איך זה מתבצע בפועל?

1. חשוב מאוד לצפות באופן סדיר בעמודי המתחרים שלנו ולהבין מה הכיוון שלהם ברילס.
2. כדאי למצוא זמן להתעדכן בטרנדים בעולם ולבחון האם התוכן מתאים למוצר או לשירות שאנו מציעים.
3. חובה לתרגם מאנגלית לעברית – כמובן עם קרדיט למקור.
4. מומלץ ביותר לרתום את כל היתרונות של הרילס לטובתנו – למשל, ניתן ליצור אלבומים שמעבירים תמונות בקצב – זה נראה מצוין ומוֹכֵר היטב.

אז... מה אפשר לעשות עם רילס?

למעשה, באמצעות הרילס ניתן ליצור סרטונים קצרים באורך של… עד עשר דקות! אבל למי יש סבלנות? לכן 90 שניות הן הסטנדרט. בעצם, הרילס החליפו את ערוץ הווידאו ואת ה-igtv שנמחק לו בלי שאפילו עצרו לומר עליו קדיש. אז ב-90 שניות תוכלו למצוא טרנדים טובים, אבל תכל׳ס רוב הטרנדים מתחשבים בסבלנותם המוגבלת של הצופים ולכן הם הרבה יותר קצרים, פחות מ-45 שניות. ואם תעברו על הפיד של הרילס, תראו שרוב הרילס המצליחים לא מגיעים אפילו ל-30 שניות. לכל סרטון ניתן להוסיף מוזיקה, או פסקול-דיבור של מישהו אחר שכבר הצליח להגיע לתפוצה גבוהה ולעשות לו ליפסינג. ניתן גם להוסיף אפקטים, לשנות מהירות, ליצור פילטרים, להוסיף טקסטים ולתזמן אותם כך שיופיעו בעיתוי שאתם בוחרים – ממש כמו כתוביות. כמובן שניתן גם לצלם בזמן אמיתי, ואפילו לערוך מספר סרטונים זה לצד זה – כשהם חתוכים ויוצרים יחד את הפורמט של הפריים הכללי.

אוקיי. התרשמנו. עכשיו, איך אנחנו מעלים רילס באינסטגרם?

הוראות טכניות קצרות וממוקדות: יש שני מיקומים – או בסימן הפלוס (+) למטה, במקום שבו היינו בעבר מצלמים ומעלים תמונה, נפתח הפיד של הרילס, ואז – לחיצה על המצלמה בצד למעלה – וניתן להתחיל. או – לחצו על סימן הפלוס (+) בתפריט העליון בפרופיל שלכם, ותוכלו להעלות ישירות. לחצו על Reels, או גללו אליו באפשרויות. דעו שכל העלאת סרטון תעבור לפורמט של רילס, אז גם אם תעלו סרטון ארוך ותבחרו בכפתור ״פוסט״, הפלטפורמה תעלה זאת כרילס. ושימו לב: כאשר אתם מעלים סרטון כפוסט – ומחוברים באותה עת לפייסבוק, האינסטגרם יעלה את הסרטון אוטומטית גם לפייסבוק (אם הכפתור מופעל), בעוד שאם תעלו את הסרטון מלכתחילה כרילס באינסטגרם, הפלטפורמה תספר שהיא תפיץ את הסרטון בפייסבוק אך לא תעלה את הסרטון אוטומטית.

ואיך יוצרים רילס?

לחצו על סמל הרילס הצבעוני כדי להקליט קליפ – והקשה נוספת תסיים את ההקלטה. אפשר גם להוסיף סרטונים או קליפים קיימים מהגלריה הנמצאת בפינה הימנית למטה. כדי להוסיף את המוזיקה ולבחור את החלק מהשיר שרוצים לנגן, ניתן ללחוץ על סמל התו המוזיקלי. כמובן שאפשר גם להוסיף צלילים עם שמע מקורי שלכם. ניתן לשנות את מהירות הקליפ (שימו לב, שהפעולה הזאת משפיעה על הסרטון ועל המוזיקה). יש גם אפקטים למצלמה המתווספים לסרטון. ניתן לבחור את אורך הקליפ. ניתן להוסיף לסרטון מדבקות, טקסטים, ציורים ותיוגים לסרטון, וכן להוריד אותו למכשיר שלכם. לחצו על החץ המורה ימינה כדי לבחור את תמונת הנושא ולהוסיף כיתוב (כולל האשטגים וקישורים). שלב אחרון – לחצו על שיתוף וסיום.

ולבסוף - איך בוחרים לצפות ברילס באינסטגרם?

הממשק כולל עדיין לשונית ייעודית של רילס, אבל עוד מעט כל התוכן יהיה מקשה אחת.
ניתן גם ליצור סרטון בטיקטוק, להסיר את הלוגו באמצעות אתר שנועד לזה:
https://snaptik.app/en  ואז להעלות לרילס.
מה שכיף הוא, שהממשק של אינסטגרם רילס יזהה את המוזיקה וישייך אותה ליוצר, ולטרנד ברילס.
וזה מצוין לחשיפה שלכם.
מכאן הכל תלוי בכישרון ובעיקר בהתמדה שתפגינו.
בהצלחה!

קורס אונליין חינם

קורס דיגיטלי חינם הטרנד הזה של קורס דיגיטלי חינם מאפשר לכם, כמתעניינים בלימוד נושא מסוים, לנסות את עצמכם, לבדוק מה מתאים לכם באמת. הניסיון שלי

קרא עוד »

אסטרטגיה שיווקית

מהי אסטרטגיה שיווקית מה זו אסטרטגיה שיווקית לבעלי עסקים מתחילים, ובכלל, מה המהות שלה עבורכם. בואו נתחיל מזה שאחרי עושים אסטרטגיה שיווקית, בונים תוכנית שיווקית

קרא עוד »

ייעוץ עסקי

ייעוץ עסקי -כללי לפני הרבה שנים פתחתי עסק לעיצוב גרפי, זה היה ה 2002.  לקחתי לפטופ עם עבודות שלי שהיו במסגרת שנתיים קודם לכן כשכירה,

קרא עוד »

קורס בינה מלאכותית מקיף ! כולל מפגשי לייב בזום

מרעיון, כתיבה, עיצוב ויצירת סרטונים.

דילוג לתוכן