חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מהו הייחוד של מקצוע השיווק הדיגיטלי, ומדוע פוטנציאל ההשתכרות בו גבוה בהרבה מזה הקיים בתחומים אחרים?

תוכן עניינים

וגם – למה רבים שפנו לתחום המתפתח הזה הרימו ידיים, ומה הסוד של המרוויחים הגדולים בענף?

שיווק דיגיטלי, כזה שנעשה באופן מקצועי ומביא תוצאות מכירה, הוא שירות מבוקש מאוד – בעלי עסקים ישקיעו לא מעט כסף כדי לזכות בשיווק איכותי שמייצר להם רווח קבוע, ולא הפסדים (וכמובן, גם שלוות נפש). לכאורה, נראה כי זאת לא חוכמה גדולה לכתוב מודעות, לעצב בתוכנת קנבה, לצלם סרטון, לעבוד באנרגיה גבוהה ולהיות יצירתיים ומגניבים – אבל כל אלה אינם מניבים מה שמכונה שיווק דיגיטלי תוצאתי – פרפומנס. כלומר, כזה שמכניס כסף.
 

הקושי: לתרגם את הווייב להצלחה

המצב בפועל הוא, שלא מעט מהעוסקים בתחום השיווק הדיגיטלי תקועים בין כתיבת תוכן, לבין אהבת העיצוב, לבין שמחת האנליטיקה, לתכנון הקמפיין – אבל מתקשים לעשות את החיבור העקבי, היעיל, בין הלקוחות השאפתניים והלהוטים למכור את מוצריהם או את השירותים שלהם, לבין התוכן ולבין הפלטפורמות הדיגיטליות שחוקי המשחק בהן משתנים בקצב מסחרר. המדיה שהופכת צפופה, התחרות מול מוצרים ושירותים מקבילים ומול מקדמים צעירים ויצירתיים שנכנסים לשוק – כל אלה מאתגרים את רוב המשווקים הדיגיטליים עד לרמה של מעין שיתוק: הם נתקעים על המוכר והידוע, עושים עוד קצת מאותו דבר – מקבלים תוצאות מכירה דלות, והשורה התחתונה היא שבהיעדר הצלחות, המשווקים עצמם אינם מצליחים להתפרנס.

אז נרשמים לקורס. מה הלאה?

מתוך הבנה שמיומנויותיהם טעונות שיפור, נרשמים משווקים רבים לסדנאות ולקורסים שנועדו להקנות להם כלים נוספים. בדרך כלל המשתתפים נהנים מהסדנה ויוצאים עם אנרגיה ורושם נחמד, אבל המבחן האמיתי הוא ביכולת לתעל את הנלמד לעשייה שתוביל להצלחה. ובמבחן הזה נכשלים הרוב המכריע. רק קומץ מהבוגרים מצליחים באמת להפיק תועלת מעשית ולהתקדם מקצועית, באמצעות קורסים גנריים. מדוע? כיוון שיש צורך במשאבי אנרגיה גדולים ללימוד של תחום שהולך ומעמיק, שכרוך בלמידת שפה חדשה ושל דרישות שמשתנות תדיר. תחום שאמנם נחשב יצירתי, קליל וטרנדי, אבל בפועל נדרשים העוסקים בו לרדת לרזולוציה של כל שקל שיוצא.

מי באמת מרוויח משיווק דיגיטלי?

לכן, בנוסף לבעלי העסקים שכבר מניתי, ששיווק דיגיטלי איכותי הוא המפתח להצלחתם ולשגשוגם, מי שבאמת מצליחים להרוויח היטב משיווק דיגיטלי הם המקצוענים בתחום: אלה שלוקחים ברצינות כל שינוי וניואנס בפלטפורמות ובכלים, לא מפסיקים ללמוד, להשכיל ולהתעדכן, עובדים לעתים סביב השעון, ומצד שני פועלים ביעילות ויודעים אילו מבין שלל המטלות כדאי להוציא למיקור-חוץ. בסוגריים אוסיף, שיש עוד סוג של משווקי דיגיטל שמצליחים כלכלית – מי שמוכרים קורסים דיגיטלים ״קלים ללמידה״ ומבטיחים לכם שאם רק תקנו אותם – תוכלו לעבוד מהבית ולעשות כסף בערימות. אולי יש בהם כאלה שבאמת מאמינים במה שהם מוכרים, אבל ל-90% ויותר מהתלמידים זה לא קורה. הקורסים האלה נמכרים, כי אנחנו אוהבים לקנות חלומות מפתים, אבל הנס של שיווק דיגיטלי יעיל, מקצועי ורווחי, לא מתרחש בעקבות למידה של קורס כללי.

מה למדתי מהתלמידים שלי?

להכשרה המותאמת-אישית שאני מעבירה מגיעים אנשים שרכשו קודם לכן לפחות 3-4 קורסים – חלק מהם הם אפילו לא טרחו לפתוח, ובמה שכן צפו – הם נעצרו ולא המשיכו עד סוף הקורס, כיוון שהמידע היה חלקי, לא מספק ונטול כלים מעשיים ליישום. ובעיקר – בעל קשר קלוש ביותר לבעיות שבהן התלמידים שלי נתקלים בעבודתם השוטפת כמקדמים. יותר מזה – גם במכללות שמציעות היום קורסים בשיווק דיגיטלי, לא מודעים לגודל האחריות המוטלת על כתפיהם של משווקי הדיגיטל. לא מדובר פה בקריאייטיב מגניב, בטקסט שנון, או בעיצוב מהמם – אלא בעובדה הפשוטה שמשווק דיגיטלי אחראי במידה רבה על פרנסתם של לקוחותיו, בעלי העסקים, כולל עובדיהם ומשפחותיהם.

ואחרי שאמרנו את כל זה - מהו היתרון של התמקצעות בשיווק דיגיטלי?

כיוון ששיווק דיגיטלי נמדד בתוצאות, אין פה מנעד רחב, אלא רק שאלה של הצלחה או כישלון. או שאתם כמקצוענים מביאים תוצאות ללקוחות ומשתכרים בהתאם, או שאתם מדשדשים ולא מצליחים להתרומם, לא מקצועית ולא כספית.
ואם החלטתם לעשות הכל כדי להשתייך לקבוצה הראשונה, חשוב שתדעו ש:
1. שיווק בדיגיטל מאגד בתוכו נושאים רבים, כך שאפשר להגיע לעסוק בו מתחומים שונים. 
2. שיווק יעיל חייב להתייחס לנפש האדם, וזאת הסיבה שלאנשים שאוהבים לעזור לאחרים יש יתרון מובנה בתחום, ואם רק ישקיעו בתחילת הדרך את העבודה המאומצת הנדרשת, הם עשויים להגיע להישגים יוצאי דופן. 
3. בשיווק דיגיטלי – בניגוד לתחומים אחרים בחברה שלנו, שמקדשת את הנעורים – הגיל וניסיון החיים שבא איתו הם יתרון.
4. נושאים רבים בתחום אכן ניתן ללמוד לבד באמצעות המידע ברשת, אבל כדי להצליח יש צורך בניסיון, וצריך למצוא דרך לצבור אותו באמצעות עבודה עם לקוחות, ולא בתיאוריה. 
5. שיווק דיגיטלי, כשעושים אותו נכון, כרוך בהרבה יצירתיות, התרגשות והישגים – ולכן זהו תחום מספק מאוד כקריירה ולא סתם עבודה שנועדה לפרנסה בלבד. 

מה כדאי לעשות עכשיו, או, בעצם, כבר אתמול?

שיווק דיגיטלי הוא לא רק מקצוע העתיד – הוא כבר מקצוע ההווה, והולך והופך מבוקש כל יום שעובר. הדינמיקה של קהל קונים שעוברים בטיול הערב ברחובות העיר ונכנסים לחנויות במקרה, עברה מהעולם כמעט לגמרי. היום כמעט 100% מהמכירות, גם בחנויות הפיזיות, תלויות בשיווק – שרובו המכריע מתקיים ברשת. לכן התפקיד של מקדמים דיגיטליים חיוני כל כך. אם זה הכיוון שלכם, ככל שתקדימו להיכנס לתחום, כך תזכו ביתרון יחסי על פני מתחריכם. נכון שרבים פנו בשנים האחרונות לעסוק בשיווק דיגיטלי, או לפחות ללמוד את התחום – אך כמו שתיארתי במאמר – רוב בוגרי הקורסים התייאשו וויתרו. ב”פרישה המוקדמת”, שלהם טמונה הזדמנות ענקית עבורכם. אם תעשו את זה כמו שצריך – תסתמכו על החוזקות שלכם, תשקיעו בלמידה נכונה ומכוונת-מטרה, תצברו ניסיון עם לקוחות – תוכלו להצליח במקום בו רבים כל כך נכשלו.

עכשיו הוא הזמן שלכם -

לקבל החלטה וללכת עליה במלוא הכוח והמשאבים. אם רק תשקיעו עכשיו בלמידה מעמיקה, במיקוד ובהעשרה של תחום השיווק הדיגיטלי, תוכלו ליצור לעצמכם קריירה נהדרת. זהו מקצוע העתיד, שניתן לעסוק בו בכל מקום בעולם, ובנוסף להכנסה גבוהה, תתוגמלו גם בעבודה מרתקת, יצירתית, מעשירה נפשית ורבת סיפוק – ועם יד על הלב, על כמה עבודות כבר ניתן לומר את כל אלה?

קורס אונליין חינם

קורס דיגיטלי חינם הטרנד הזה של קורס דיגיטלי חינם מאפשר לכם, כמתעניינים בלימוד נושא מסוים, לנסות את עצמכם, לבדוק מה מתאים לכם באמת. הניסיון שלי

קרא עוד »

אסטרטגיה שיווקית

מהי אסטרטגיה שיווקית מה זו אסטרטגיה שיווקית לבעלי עסקים מתחילים, ובכלל, מה המהות שלה עבורכם. בואו נתחיל מזה שאחרי עושים אסטרטגיה שיווקית, בונים תוכנית שיווקית

קרא עוד »

ייעוץ עסקי

ייעוץ עסקי -כללי לפני הרבה שנים פתחתי עסק לעיצוב גרפי, זה היה ה 2002.  לקחתי לפטופ עם עבודות שלי שהיו במסגרת שנתיים קודם לכן כשכירה,

קרא עוד »

קורס בינה מלאכותית מקיף ! כולל מפגשי לייב בזום

מרעיון, כתיבה, עיצוב ויצירת סרטונים.

דילוג לתוכן