חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איך להתחבר לטיקטוק

תוכן עניינים

“השתגעת? טיקטוק זה ילדים, צחוקים, שיימינג, אתגרים טיפשיים, אין באמת מישהו רציני שמחובר לטיקטוק ואין שם משהו שיכול לעזור לי בעסק”. זה משפט שאני שומעת כמעט מכל לקוח כשאני אומרת לו ״תפתח טיקטוק״. ההתנגדות מיידית: ״מה עכשיו טיקטוק? אין לי זמן לזה, אני רואה גם ככה דרך הבת שלי, ויש לי כבר מספיק עומס״.

 

אז - הפתעה! - הרשת החברתית טיקטוק לא משמשת רק ילדים או נישות מסוימות.

אלה הנתונים בארה”ב: מקרב 100% של משתמשי הטיקטוק –
25% הם גילאי 10-19
22.4% – גילאי 20-29
21.7% – גילאי 30-39 
20.3% – גילאי 40-49
ו- 11% – גילאי 50 ומעלה

אלה מספרים שלא כדאי לכם כבעלי עסקים להתעלם מהם.
מה גם, שעלות הקידום הממומן בטיקטוק לתעבורה – כלומר למעבר מטיקטוק לאתר האינטרנט שלכם, נמוכה מאוד, כי אין עדיין הרבה מפרסמים ברשת החברתית הזאת.

אז מה עושים?

איך מחברים את התוכן שלנו לפלטפורמה הזאת?
וכמה זמן זה ייקח?
כיוון שהרילס באינסטגרם, שהעתיקו את הממשק של טיקטוק, כבר יצאו לדרך, ניתן לראות באמצעותם שימושים עסקיים בטיקטוק:

1. הדרכות לתזונה נכונה 
2. הדרכות לעיצוב פנים
3. טיפים איך להרוויח כסף (טוב, זה ממש מטורף)
4. שיעורים קצרים שמלמדים עריכת סרטונים באמצעות טיקטוק ואפליקציות חינמיות
5. שיעורים מעניינים בעיצוב של כל דבר שתוכלו להעלות בדעתכם
6. אמנים מדגימים תהליכי ציור באופן מרתק
7. אנשי רפואה אלטרנטיבית ורפואה קונבנציונלית מסבירים תהליכים בגוף
8. מומחים שמסבירים כל אחד בתחום הידע שלו (כלומר גם בעלי עסקים יכולים להרחיב כל אחד בתחומו)
9. פסיכולוגים שדנים בסוגיות שמעסיקות בני נוער
10. מאמנים אישיים מספרים על מהות האימון ועוזרים לפונים בעצות
11. יועצים פיננסים מסבירים איך כדאי לשמור על הכסף ולהגדיל את החסכון
12. מורות לחשבון מדגימות טקטיקות מפתיעות לפתרון תרגילים מסובכים – הפתעה לכל גיל
13. לימודי אנגלית ושפות אחרות
14. שיעורים המוקדשים לצילום ייעודי לטיקטוק ומדגימים איך ליצור אפקטים
15. כמובן הרבה diy בכל נושא
16. בישול ואפייה – בדקה
17. הכנת מתוקים – בדקה
18. טרנדים של אימוני ספורט ואתגרי בריאות חיוביים
19. סיפורים אישיים של התגברות על מכשולים
20. הדרכות איך פותחים עסק
אלה רק 20 דוגמאות, אבל יש אינסוף אפשרויות.

דרכים להצגת התכנים שלכם

לכן אני רוצה להציע לכם כמה דרכים להצגת התכנים שלכם, גם אם אתם ביישנים. 
אז – באיזה אופן מעבירים מסר בטיקטוק (ובכלל, אבל ספציפית לטיקטוק)?
אם אתם אוהבים את המצלמה – זה יהיה הרבה יותר קל, אבל גם אם לא, כל מה שאתם צריכים הוא לפנות בסך הכל שעה בשבוע לבחירת נושאים ועוד שעתיים ליצירת הסרטונים – כלומר, השקעה של שלוש שעות שבועיות בלבד.

איך בוחרים נושא?

לפניכם מספר אפשרויות:
1. שאלות חוזרות של לקוחות בעסק שלך (לדוגמה: מה יהיה עם דמי המנוי במכון הכושר אם אסע לחו”ל) 
2. נושאים השנויים במחלוקת (לדוגמה: כאופנאית, האם ‘מותר’ ללבוש לבן לחתונה כשאת לא הכלה?) 
3. diy -(עשה זאת בעצמך) משהו קליל שאפשר להכין בבית (לדוגמה: קוקטייל מהמשקאות שאתה משווק) 
4. לפני/אחרי – (לדוגמה: המגרש לפני הגינה שיצרת – ואחריה) 
5. צילומי מסך שמסבירים – על מספרים, עיצוב תוכנות, עריכה, יצירה
6. מסרים דרך דיאלוג – קיימו דואט עם סרטון אחר בנושא הקשור לעסק שלכם, והסבירו את עמדתכם: בעד או נגד
7. המשך לסרטון אחר של מישהו בנישה שלכם – שיכול לספק הסבר מצוין מי אתם ומה אתם מציעים

איך מחברים בין הדברים?

אחרי שבחרתם נושא ויש לכם מה לומר – איך מחברים בין הדברים?

הקושי לעשות את השילוב בין המסר השיווקי לבין ההצגה הוויזואלית והטקסט הוא הסיבה שכל כך הרבה אנשים לא מייצרים תוכן בכלל
, ובטיקטוק וברילס בפרט. אז הנה טכניקה שעשויה לסייע לכם:
1. בחרו נושא
2. בחרו שאלה (אחת!) שעליה אתם הולכים לענות
3. בחרו את המתכונת של הסרטון. פה נמצאת הפרקטיקה שיש ללמוד כשניגשים לטיקטוק –
אציע לכם מספר אפשרויות:
1. אתם מדברים למצלמה ומעלים שאלה – שזו תהיה גם כותרת הסרטון (ותופיע בכיתוב הפותח – חשוב מאוד!), ואז עונים בכמה נקודות:

א. מהי הדיעה הרווחת בציבור
ב. היכן נעוצה הטעות שכולם עושים
ג. הסבר קצר מהי התשובה הנכונה
ד. ניסוח של תשובה חד משמעית
ה. פנייה לצופים בסרטון בהצעה להעלות עוד שאלות/ את דעתם בנושא/ כיוונים נוספים/ סיפורים מניסיונם האישי

דוגמא להמחשה

שאלה לדוגמה: האם אכילה בערב לפני השינה משמינה יותר?
אז לפי הסדר שהגדרנו: 
א. השאלה בכותרת – ואתם מדברים למצלמה: “אומרים שאכילה בערב מורידה את קצב הירידה במשקל כשעושים דיאטה, אז אולי עדיף ל דלג על ארוחת הערב?” 
ב. אתם ממשיכים: “רוב האנשים חושבים שאם יאכלו בערב, יעלו במשקל, אבל אילו זה היה כך, כולם היו משמינים, כיוון שאנשים רבים אוכלים בערב”. 
ג. “התשובה תלויה בסוג המזונות שאוכלים בערב ובשעת הארוכה (ומרחיבים…)”
ד. זאת אומרת שלאכול בערב זה בסדר גמור, בתנאי שאוכלים את סוגי המזונות האלה (מפרטים), בשילובים (אלה ואלה) ובשעה (זו וזו).
ה.”אם יש לכם שאלות נוספות, שאלו אותי בתגובות ואענה”.

אותו מסר אפשר להעביר גם בגרסאות ויזואליות נוספות:

– גרסה של כתיבה על לוח 
– גרסה של צילומים להמחשה: ערב, אנשים יושבים סביב השולחן, אוכל טעים, שעון
– גרסה של דיאלוג עם עצמך, שבו אתה מצולם משתי זוויות: מצד אחד מציג שאלות, ומצד שני עונה עליהן

גם את הכותרת ניתן לנסח בכמה אופנים – ובהתאם, לבנות את התוכן שלנו:
1. שבירת מיתוסים על אכילה בערב
2. עצת הזהב לתזונה המותאמת לאנשים שאוהבים לחיות בלילה
3. מה כדאי לאכול לפני השינה, כדי לזכות בשינה טובה ורצופה
את המוזיקה שתלווה את הסרטונים שתצלמו תוכלו לבחור מתוך הספרייה של טיקטוק שמכילה שירים פופולריים, וניתן להנמיך את הקול עד ווליום 0.
האשטאגים – הוסיפו לסרטון עד חמישה רלוונטים.

לסיום, לפניכם כמה סרטונים המהווים דוגמאות טובות לכל הנושאים שהזכרתי:

קורס אונליין חינם

קורס דיגיטלי חינם הטרנד הזה של קורס דיגיטלי חינם מאפשר לכם, כמתעניינים בלימוד נושא מסוים, לנסות את עצמכם, לבדוק מה מתאים לכם באמת. הניסיון שלי

קרא עוד »

אסטרטגיה שיווקית

מהי אסטרטגיה שיווקית מה זו אסטרטגיה שיווקית לבעלי עסקים מתחילים, ובכלל, מה המהות שלה עבורכם. בואו נתחיל מזה שאחרי עושים אסטרטגיה שיווקית, בונים תוכנית שיווקית

קרא עוד »

ייעוץ עסקי

ייעוץ עסקי -כללי לפני הרבה שנים פתחתי עסק לעיצוב גרפי, זה היה ה 2002.  לקחתי לפטופ עם עבודות שלי שהיו במסגרת שנתיים קודם לכן כשכירה,

קרא עוד »

קורס בינה מלאכותית מקיף ! כולל מפגשי לייב בזום

מרעיון, כתיבה, עיצוב ויצירת סרטונים.

דילוג לתוכן