חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מהו הכישרון האמיתי שלכם ואיך הוא משתלב בשיווק הדיגיטלי?

תוכן עניינים

כמקצוענים בשיווק דיגיטלי תמצאו את עצמכם נדרשים להפגין קשת של מיומנויות הדרושות לכל מגוון התפקידים בתחום הזה, ועם זאת שימו לב שתמיד יש מיומנות מסוימת שהיא נקודת החוזק שלנו ומהווה מוקד שסביבו מתרכזות כל שאר הפעילויות. המוקד שלנו, היתרון היחסי מול המתחרים (הרבים!) בשוק, הוא עניין חשוב מאין כמותו למיצוב, למיתוג ולקידום של העסק שהקמנו ועשוי להזניק אותנו קדימה ולהוות מנוף בקריירה שאנו מפתחים. לכן, קודם כל, מאוד חשוב למצוא אותו. 

מחקרים מתחום הפסיכולוגיה החברתית גילו שמתן ערך גבוה לזולת מצדנו תורם מאוד לתחושת הרווחה האישית שלנו. מהו ערך גבוה? אלה עשויות להיות, למשל, יכולת טובה לניתוח מצבים ומתן עצות מעולות לקרובים שלכם – למשל פתרונות בניהול האינסטגרם, או בניהול פיננסי. זה עשוי להיות קונספט מיוחד לקמפיינים שאתם יוצרים, ואפילו התמונות שאתם בוחרים להעלות עם התוכן שלכם, שיש בהן משהו שמשקף אתכם עצמכם. כל האיכויות הללו שלכם לא תמיד מקבלות ביטוי בעשייה היומיומית, והתוצאה היא תחושה של החמצה. 

רבים מהעוסקים בשיווק בדיגיטל לא יודעים לשים את האצבע בדיוק על מה שמייחד אותם, מה שעושה אותה שונים מאחרים. תוך כדי למידת התחום ועבודה בו, אנשים בדרך כלל מתחברים יותר לתחום מסוים, לפלטפורמה אחת במיוחד, ולעומת זאת יש תחומים שהם מראש לא ייכנסו אליהם, כי הם יודעים שהצד החזק שלהם לא נמצא שם. 

 

אז איך מוצאים את נקודת החוזק שלנו? אותו כישרון שמייחד אותנו מאחרים?

אחת הדרכים ‘לעלות’ על הרכיב המוצלח ויוצא-הדופן שהתברכתם בו היא לבדוק לאורך תקופה, גם בחיים האישיים וגם באלה המקצועיים, איפה נמצאת ה’פאשן’ שלכם – אותה הנאה+התרגשות+התלהבות מעשייה ספציפית, בשילוב הצלחה ותגובות חיוביות שזכיתם להן. 

הכנתי לכם מדריך קצר לסוגי הכישורים המאפיינים מקדמים בדיגיטל, כדי שתוכלו למקם את עצמכם ולדעת מה מייחד אתכם ומהן האיכויות שלכם:

האנליסטים

אלה אנשי הדיגיטל שמחוברים למספרים, לנתונים, לניתוח ביצועים, לסטטיסטיקות. הם תמיד יודעים לספק הערכות נכונות, יש להם יכולת ראייה לעומק של מצבים מאתגרים, בליווי סקרנות ייחודית, ולכן בעולם הדיגיטל הם נהנים מיתרון חשוב ביותר. האם אתם כאלה?

אנשי הקריאייטיב מתחלקים לשני סוגים:

הכותבים, שגם בקרבם יש כמה זנים נבדלים. הדגש שעבר מהתקשורת הממוסדת אל הרשתות החברתיות הביא לעולם כותבים אותנטיים וסוחפים, אך אסור להתבלבל בין כותבים של פוסטים אישיים חזקים לבין מי שהתברכו בחדות שהופכת את כתיבתם רלוונטית לקוראים רבים, גם אם יקדישו פוסט לטרנד הבא בתחום המטבחים התעשייתיים. ובכן, האם אתם מצטיינים בכתיבה של פוסטים מעוררי הזדהות? או אולי חדים ומצליחים להפיח רוח חיים גם בנושאים הנדמים על פניהם משעממים? 

זן אחר הם הקופירייטירים, ‘חיות השיווק’, המגיעים ברובם מעולם הפרסום ומצטיינים בכתיבה מקצבית, ממוקדת מאוד, עם פאנץ’ מיידי. מזהים את עצמכם בקבוצה הזו?
ולא נשכח את הכותבים השיווקים – רבים ומגוונים, מכירים את כל נוסחאות השיווק, אבל הטובים שביניהם מצליחים דווקא להתרחק מהנוסחאות ולהביא גוון מרענן בכתיבתם, הברקה אמיתית, לתת לתוכן בנאלי טוויסט מקורי, כך שכיף לקרוא אותם. האם האנשים האלה הם אתם?

אמני הוויזואל

ציירים, מאיירים, עורכי וידאו, מעצבים גרפיים שחצו את רף הקנבה (ויסלחו לי אוהבי הקנבה), אנשים שתופשים את העולם באמצעות תמונות, צילומים, דימויים חזותיים, עיצוב, מראה, צבע. פעמים רבות לא מדובר בבעלי השכלה פורמלית בתחום, אבל אם אתם מאלה שיש להם סגנון לבוש ייחודי, או שעיצבתם לבד את ביתכם באופן מקורי, ואנשים עפים על הטעם שלכם – חבל שלא תשתמשו בכישורים האלה גם בשיווק הדיגיטלי. יכולת האבחנה הצורנית, אותו טעם-טוב חמקמק וקשה להגדרה, הם נכסים יקרי ערך, לא פחות מהכתיבה.

הסוג שלא חשבתם עליו - המתקשרים

לא, הכוונה אינה למי שמדברים עם ישויות על-טבעיות, אלא למי שניחנו בכישורי תקשורת מעולים, לאלה שחשים אמפטיה כלפי הזולת, למי שנהנים מיחסי-אנוש מצוינים בכל זירה חברתית. אם אתם כאלה, יהיה לכם קל יותר להשיג לקוחות, להבין לעומק את צרכיהם ולקיים איתם תקשורת דו-כיוונית פורייה. תוכלו לכוון אותם להפיק את המרב מהעבודה שאתם מבצעים עבורם, להנחות אותם איך להתנהל מול הלקוחות שלהם, לעודד אותם בתקופות של משבר (אישי או עולמי…), לסייע להם לגדול ולהתפתח ובמקביל לשמר אותם כלקוחותיכם במשך שנים.

המשימה שלכם

עברו על הרשימה הזאת וקחו לכם כמה דקות להבין איפה אתם נמצאים בתוכה. כשאתם שואלים את עצמכם מה מרגש אתכם, התשובה – לטעמי – לא יכולה להיות גם וגם, כיוון שלכל אחד מאיתנו יש נקודה אחת שעולה על השאר. במה אתם באמת טובים ומה אתם באמת אוהבים לעשות? ברגע שתהיה לכם התשובה לשאלה הזאת, לא רק שתתנו בוסט רציני לעבודה המקצועית שאתם עושים, אלא גם תגבירו בעצמכם מאוד את התשוקה לקום כל בוקר ולהתחיל לעבוד. אם גם תדעו לטפח את המקום הזה, שהבנתם שהוא ליבת כוחכם, תוכלו להעיף את הקריירה שלכם למקומות חדשים, טובים יותר ומספקים הרבה יותר.

קורס אונליין חינם

קורס דיגיטלי חינם הטרנד הזה של קורס דיגיטלי חינם מאפשר לכם, כמתעניינים בלימוד נושא מסוים, לנסות את עצמכם, לבדוק מה מתאים לכם באמת. הניסיון שלי

קרא עוד »

אסטרטגיה שיווקית

מהי אסטרטגיה שיווקית מה זו אסטרטגיה שיווקית לבעלי עסקים מתחילים, ובכלל, מה המהות שלה עבורכם. בואו נתחיל מזה שאחרי עושים אסטרטגיה שיווקית, בונים תוכנית שיווקית

קרא עוד »

ייעוץ עסקי

ייעוץ עסקי -כללי לפני הרבה שנים פתחתי עסק לעיצוב גרפי, זה היה ה 2002.  לקחתי לפטופ עם עבודות שלי שהיו במסגרת שנתיים קודם לכן כשכירה,

קרא עוד »

קורס בינה מלאכותית מקיף ! כולל מפגשי לייב בזום

מרעיון, כתיבה, עיצוב ויצירת סרטונים.

דילוג לתוכן