חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מהו הסוד של הצלחה לאורך זמן, ואיך עושים את זה?

תוכן עניינים

מהו ההבדל בין אנשים שממש מצליחים בתחומם לבין אלה שהם רק בסדר? הנה התובנות שלי:
קודם כל, בואו נבהיר שאני לא מתכוונת לקבוע שכל אחד יכול להיות הכי טוב בתחומו, או שכל אחד צריך להיות הכי טוב, או להגיע להישגים יוצאי דופן. המיקוד שלי הוא על הצלחה לאורך זמן. מהם התנאים להגיע להצלחה כזאת? האם היא תלויה בהשקעה של הרבה יותר זמן? עבודה? מאמץ כפול? לדעתי, התשובה שלילית. הגורם להצלחה מתמשכת לא נעוץ בכל אלה, אלא בגישה.
 

הסיבה לכך שרוב הדיאטות נכשלות

למה אני מתכוונת כשאני מדברת על גישה? אתן דוגמה שכמעט כולם מכירים, מתחום הירידה במשקל: נניח שהתחלנו תהליך של ירידה במשקל, וירדנו יפה, אבל אז נתקענו. אנחנו מתייעצים, ואומרים לנו: הגוף צריך לנוח קצת, קצב הירידה יורד במשך הזמן. והכל נכון, אבל גם מחבל במוטיבציה שלנו. והתוצאה? לא מעט אנשים שהתחילו תהליך של הרזיה – יפסיקו לפני שהגיעו ליעד. תהיה בהם תחושה שהם עשו מספיק, סבלו כבר מספיק. ויש גם את מי שהגיעו למשקל היעד – ואז שחררו קצת. שזה טבעי, אבל לגמרי לא היה הכיוון כאשר התחילו במשימה שלהם. והעלייה במשקל לא מאחרת לבוא. וכל ההשקעה, פעמים רבות, היתה לחינם.

מה קורה כשאנחנו מציבים לעצמנו מטרה?

» יש אנשים שמסמנים מטרה, וכאשר הם מגיעים אליה, עושים וי. הטעות של אלה היא לא לתכנן את היעד הבא. אבל החיים ממשיכים ולא נעצרים באותה נקודת זמן, כך שתמיד צריך לתכנן מראש. למשל, בתהליך הרזיה: אחרי שהגענו ליעד – להישאר לפחות שנה באותו משקל, כך שנסגל לעצמנו כלים לשמור על המשקל ולא לעלות. 

» לעומתם, יש כאלה, שכאשר נתקעים – בתהליך ההרזיה, או בהשגת כל מטרה שהיא – כועסים, מתוסכלים, עוברים משיטה לשיטה ולא מתמידים באחת. ולמרות שיש משהו נכון בחיפוש הכיוון – הוא יחבל לנו, אם בדרך נשכח את המטרה ונאפשר לעומס המידע לטשטש את היעד. כשמתנהלים בצורה הזאת, עם הזמן המטרה נראית רחוקה יותר, ועושים בהכרח יותר שגיאות.
שגיאות הן תחנות-לימוד מצוינות – בתנאי שהמטרה ברורה. אבל כאשר הדרך מיטשטשת ומנסים מגוון של שיטות, מחפשים במקביל דרכים להימלט מתחושת הכישלון והאכזבה ומתמקדים במטרות חדשות וקלות-השגה.
בהרזיה זה אומר שיטות כמו הפרדת מזונות, פליאו, צום מיצים, תזונה קטוגנית ועוד ועוד – עד שהשיטה שבחרנו הופכות להיות המטרה ומחליפה את היעד המקורי שלנו, שהוא: להגיע למשקל מסוים.

» האפשרות השלישית והמוצלחת יותר היא, כמובן – להתמקד במטרה שהצבנו לעצמנו בהתחלה, כאשר כל דבר שעוצר אותנו בדרך זוכה להתמודדות ולפתרון ממוקד. כמה שפחות נסיט את עצמנו מהמטרה ויותר נתרכז בתכל׳ס ובמה עושים, כך נגיע ליעד שלנו במהירות רבה יותר. יש שגיאות בדרך, יש התנסויות, אבל ההיצמדות למטרה ושמירה על אותה רמת אנרגיה התחלתית היא שתבטיח לנו את ההצלחה.

מה מאפיין אנשים מצליחים?

1. יש להם אורך נשימה: למען השגת יעדיהם, הם מוכנים להשקיע הרבה אנרגיה, ולאורך זמן. הם לא שמים לעצמם סטופר. המטרה חשובה מלוח הזמנים, ואם ייתקלו במהמורות בדרך, הם יאפשרו לעצמם גמישות בזמנים – אבל לא יוותרו על השגת המטרה.
2. במהלך המסע שלהם הם נכונים ללמוד ולאמץ דרכים נוספות שיקדמו אותם לעבר היעד, אבל נזהרים שלא לשנות את הפוקוס כדי לא לסטות לכיוונים אחרים. 
3. יש להם נכונות, מעשית ונפשית, להגביר את מאמציהם בתגובה לקשיים שהם נתקלים בהם. לא “יוצא להם האוויר” בתגובה למכשולים שבדרך. הם לא ״מתקפלים״ מול אתגרים, גם כאשר ההגעה ליעד נראית כמעט בלתי אפשרית. 
4. הם מודעים לכך שהדבקות שלהם במטרה לא תתקבל תמיד בעין יפה, ושלא כל האנשים סביבם יבינו אותם. לאורך הדרך, הם לומדים לוותר על מי שלא תומכים בהם ולצרף למסע שלהם אנשים מתאימים יותר. 
5. הם מוכנים לוותר על סיפוקים מיידיים ועל הנאות שנקרות בדרכם, כדי לא לאבד פוקוס ולהמשיך להתרכז ביעד שהציבו לעצמם.
6. הם מוכנים לעשות הרבה דברים, שאחרים משתדלים להימנע מהם: לחקור, להתבונן, לחכות, ללמוד, להבין, לשכלל, לשנות כאשר צריך, ולא
להרפות. 

בחנו את עצמכם:

» כמה אתם רוצים להרוויח בעבודתכם, והאם שרטטתם לעצמכם תוכנית מסודרת שתוביל אתכם למטרה הזאת? 
» האם אתם שואלים את עצמכם, למה הדרך שבחרתם בה כל כך קשה, בעוד שחשבתם שתהיה קלה בהרבה? 
» כמה מעניין אתכם להבין לעומק את תחום עיסוקכם, כדי שתוכלו לתת את כל מה שיש לכם ולהבטיח התקדמות מתמדת? 
» כאשר אתם אומרים על מישהו או מישהי בתחום שלכם: “וואו, איך הולך לה/לו״ – האם אתם חושבים שזה עניין של מזל? 
» ואם לא – מה אתם מוכנים לעשות באופן מעשי, כל יום, כדי להגיע לאותו מקום? 
» כשמדובר בשיווק – כמה כסף תשקיעו בעצמכם כדי להתקדם? מהו הגבול? 
» ואם זו תחילת הדרך המקצועית שלכם – כמה כסף תשימו על קידום עצמי ממומן, והאם תחכו להרוויח לפני שתוציאו את הכסף? או שאתם בטוחים בעצמכם ומוכנים להשקיע בהווה כדי לקטוף את הפירות בעתיד? 
» האם אתם חושבים שהידע והניסיון הנוכחיים שלכם מספיקים כדי להגיע להצלחה שאתם מכוונים אליה? 
» האם אתם מאמינים בעצמכם ויודעים שתשלימו משימה אחר משימה, תוך כדי חקירה ובדיקה, כדי להגיע ליעדים שהצבתם לעצמכם?
» האם אתם מוכנים לעשות את האקסטרה הזה? את מה שנדרש כדי להצליח? אבל לא באופן חד פעמי, אלא כבסיס קבוע להצלחה שלכם? 

הכדור (תמיד) אצלכם

מניסיוני, לא משנה כמה מאמץ נדרש, האנשים המצליחים יעשו את הצעד הנוסף, וכשזה יתגלה כלא-מספיק – יעשו עוד ועוד צעדים נדרשים, עד שיגיעו למטרה. וזה אפשרי.
לכן, אם אתם בעלי עסקים שעוסקים בשיווק, תוכן, עיצוב, שיווק דיגיטלי – וטרם הגעתם ליעדים שהצבתם לעצמכם, מוזמנים לפנות אליי ויחד נתווה את הדרך לשם. 

ולאלו ששאלו אותי בפייסבוק מהי הצלחה...

הצלחה, כמו שאני רואה אותה קשורה ליכולת לקום בשמחה בבוקר. לעסוק בדברים שמעניינים ומשמחים אותנו ומבטאים את הפוטנציאל שלנו. כמובן שהרבה מאוד מהחיים הם לא כאלה, ויש הרבה מטלות וסידורים ומחויבויות, אבל אותן נקודות שבהן אנחנו מרגישים הכי טוב שלנו וממקסמים את היכולות שלנו – אלה משקפים הצלחה.

מישהי העירה לי שכסף לא מגדיר הצלחה, ולמה אני מזכירה את זה. וזה נכון שבחברה כמו שלנו, שבה כספים רבים מועברים בירושה, אין קשר ישיר בין הרכוש של האדם לבין הצלחתו המקצועית. אבל כסף גם מאפשר לנו לממש הרבה מהחלומות שלנו, וככזה יש לו חשיבות.
נקודה נוספת בקשר לכסף – כשאת כבר עוסקת במה שמתאים לך, נמצאת במקום שעושה אותך מאושרת וממצה את הפוטנציאל שלך, אין כל סיבה שלא תמצי גם את הפוטנציאל הכספי של הכישורים שלך. שתרוויחי בהתאם למה שאת שווה. בתחום הקידום הדיגיטלי הצלחה פירושה רווחים גם ללקוחות וגם למקדמים.

ודבר אחרון: יש מקצועות כמו הוראה, סיעוד, עבודה סוציאלית, שהם דווקא הכי חשובים לחברה, ולא ניתן למדוד את ההצלחה בעיסוק בהם בכסף, פשוט בגלל פגם בסדר העדיפויות החברתי. זה עיוות שמחייב תיקון ברמה החברתית והפוליטית, אבל המחסור של השנים האחרונות בעובדות ובעובדים בתחומים האלה מצביע על כך שאנשים כבר לא מוכנים להישאר בעבודה רק בשביל הסיפוק הנפשי, אלא דורשים גם להיות מתוגמלים כספית.

קורס אונליין חינם

קורס דיגיטלי חינם הטרנד הזה של קורס דיגיטלי חינם מאפשר לכם, כמתעניינים בלימוד נושא מסוים, לנסות את עצמכם, לבדוק מה מתאים לכם באמת. הניסיון שלי

קרא עוד »

אסטרטגיה שיווקית

מהי אסטרטגיה שיווקית מה זו אסטרטגיה שיווקית לבעלי עסקים מתחילים, ובכלל, מה המהות שלה עבורכם. בואו נתחיל מזה שאחרי עושים אסטרטגיה שיווקית, בונים תוכנית שיווקית

קרא עוד »

ייעוץ עסקי

ייעוץ עסקי -כללי לפני הרבה שנים פתחתי עסק לעיצוב גרפי, זה היה ה 2002.  לקחתי לפטופ עם עבודות שלי שהיו במסגרת שנתיים קודם לכן כשכירה,

קרא עוד »

קורס בינה מלאכותית מקיף ! כולל מפגשי לייב בזום

מרעיון, כתיבה, עיצוב ויצירת סרטונים.

דילוג לתוכן