Pixabay
נוכחות דיגיטלית משמעותית, וכמובן גם מחמיאה לעסק, היא מרכיב חובה באסטרטגיית השיווק ברוב ענפי הפעילות. אנחנו חיים בעולם דיגיטלי, עוד ועוד פעילויות עוברות למרחבים הווירטואליים (אבל המוחשיים מאוד מבחינת השפעתם עלינו), ועסק שלא מיישר קו עם מתחריו ועוקף אותם לא ישגשג ועלול גם לא לשרוד.
כשמבינים את הכלל הנ"ל, אפשר לעבור לשלב הבא: תכנון מדויק של הפעילות באינטרנט כדי שהתוצאות תהיינה הטובות ביותר האפשריות. בהתאם גם עולה השאלה שבכותרת – ומיד תוכלו לקרוא את התשובה (ולקבל עוד מידע רלוונטי להשבחת השיווק הדיגיטלי).
מה חושבת פייסבוק על חשיפה אורגנית?
כדי להבין האם קידום אורגני בפייסבוק יעיל כמו קידום אורגני בגוגל, כדאי לנסות ולגלות מה העמדות של שתי החברות הענקיות ששינו את העולם על חשיפה אורגנית (כלומר חשיפה טבעית על בסיס האיכות של האתר ושל דף הפייסבוק של העסק).
חשוב להדגיש: אין דרך לדעת בוודאות מה חושבות פייסבוק וגוגל ואיך הן מנהלות את האלגוריתמים שלהן. בנוסף ייתכנו כמובן שינויים, שכן גם הרשת החברתית שברא מרק צוקרברג וגם מנוע החיפוש שפיתחו סרגיי ברין ולארי פייג' מתעדכנים כל הזמן. יחד עם זאת כשבוחנים את המצב הקיים, אפשר להגיע להערכות ברמת סבירות גבוהה.
ההערכה היא שפייסבוק מפחיתה כל הזמן עוד ועוד את החשיפה האורגנית של דפים עסקיים ושל עסקים באופן כללי. מה הסיבה? החברה מאמינה שעסקים לא יוותרו עליה לגמרי, אלא פשוט ישקיעו יותר בקידום ממומן דרכה, כלומר מודעות ופוסטים שמקודמים בתשלום.
היתרונות של קידום אורגני בגוגל
לעומת זאת בגוגל, שגם היא כמובן מרוויחה סכומי כסף יפים מאוד מקידום ממומן, מעודדים את החשיפה האורגנית ובהתאם את הקידום האורגני (כל עוד הוא נעשה באופן שעומד בכל הכללים העדכניים שלה).
גם לכך יש סיבה פשוטה: בלי תוצאות אורגניות טובות, כלומר כאלה שיספקו לגולשים תועלת אמיתית, אף אחד ואף אחת לא ייכנסו למנוע החיפוש, וגם למודעות לא יהיה ביקוש.
יתרונות נוספים של קידום אורגני בגוגל:
- רמת אמון גבוהה – עוד לפני שהגולש נכנס לאתר של העסק שצץ בתוצאות חיפוש שביצע, הוא מייחס לו אמינות גבוהה יחסית. המקור של האמינות הוא הסמכותיות של גוגל – כולנו, או לפחות רובנו, סומכים על גוגל שהיא מדרגת נכון את האתרים, ולכן אם אתר הופיע במיקום בולט בתוצאות האורגניות, זו אינדיקציה לאיכות. אם בנוסף הגולש שחיפש מידע ספציפי, נכנס לאתר של העסק ומקבל בו תשובה מקיפה, אמינה, מעמיקה ועדכנית, האמון גובר עוד יותר והסיכוי לאינטראקציה משמעותית עם העסק גדל גם הוא.
- מוכנות לפעולה – כשאנחנו מחפשים מידע בגוגל, במקרים רבים אנחנו בשלים להשלמת עסקה או לכל הפחות ליצירת קשר עם עסק שייראה לנו מתאים. בהתאם הופעה בדיוק ברגע הזה מייצרת שיעורי המרה גבוהים.
- הצלחה ארוכת טווח – בעזרת מקדם אתרים מיומן אפשר להגיע לצמרת בתוצאות החיפושים הרלוונטיים, וגם להישאר שם במשך זמן רב.
איך למנף גם את פייסבוק לטובת קידום העסק?
היתרונות הרבים של החשיפה האורגנית בגוגל הופכים את ה-SEO למרכיב כמעט הכרחי באסטרטגיית השיווק הדיגיטלי של כמעט כל עסק. יחד עם זאת אין סיבה לוותר לגמרי על נוכחות גם בפייסבוק.
איך עושים את זה נכון? מעלים תוכן בעל ערך לגולשים, מקפידים על תדירות גבוהה (אבל לא יותר מדי!), מצרפים לכל פוסט תמונה ייחודית שמושכת את תשומת הלב הרצויה, מתייחסים בענייניות, סמכותיות וחביבות לכל תגובה, משתמשים בתבונה באופציה של קידום ממומן של פוסטים בעלי פוטנציאל ויראלי (כולל הגדרה מדויקת של קהל היעד), ונעזרים במי שכבר סייעה לעסקים להפיק תועלת רבה מפייסבוק.