חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איך ניתן להשתמש במשפיענים בטיקטוק לקבלת חשיפה גדולה – ובמהירות-מדריך

תוכן עניינים

כמה נתונים לפתיחה

טיקטוק, האפליקציה והרשת החברתית החדשה-יחסית, נוסדה בשנת 2016 בסין, אבל רק ב-2018 התחילה להיות משווקת מחוץ לה. היום, ב-2022, יש לה כבר יותר ממיליארד משתמשים בעולם (לשם השוואה: לפייסבוק שנוסדה ב-2004 יש לפי ההערכות יותר מ-3 מיליארד משתמשים, לאינסטגרם שנוסדה ב-2010 יש כמיליארד וחצי משתמשים). למרות קצב הגידול המהיר של טיקטוק, הרי שאינסטגרם ופייסבוק הן עדיין הפלטפורמות המועדפות על בעלי העסקים ועל המשווקים הדיגיטליים, אבל הפופולריות הסוחפת של טיקטוק משנה את התמהיל מחודש לחודש, כשכבר ברור שטיקטוק היא חלק מהמשחק הפרסומי, השיווקי והמסחרי.
 

הזדמנות חדשה שאסור לפספס

העובדה שעדיין לא כולם שם היא בגדר הזדמנות עבורכם כמשווקים: קודם-כל לפתוח חשבונות טיקטוק ללקוחותיכם תוך שימוש בפרסום האורגני החי והבועט של הפלטפורמה הזאת, לצד קידום ממומן שהוא עדיין זול משמעותית מזה של הפייסבוק והאינסטגרם (על כל אלה – במאמר נפרד). שנית – ובזה עוסק המאמר שלפניכם – לרתום לשירותם של הלקוחות משפיענים (אינפלואנסרים) עולים ברשת, שתעריפיהם מטבע הדברים עדיין נמוכים, וכך למנף בתקציב נמוך יחסית את החשיפה של המוצרים/שירותים שהם מציעים. 
כמה למנף? לדוגמה, אחד המותגים שעמו אני עובדת העניק בהנחייתי למשפיענית-טיקטוק מתנה שלא עולה הרבה למותג וקיבל בתמורה סרטון, שאחריו זכה המותג בשעה אחת ל-700 עוקבים חדשים, דבר שהקפיץ את החשיפה שלו. 
נכון, מערכת הפרסום של פייסבוק היא מכונה משומנת ומצוינת, ועדיין מועדפת, אבל במקביל חשוב ליצור כבר עכשיו קשר עם משפיענים בטיקטוק שמתאימים לערכי העסקים שאתם מייצגים ולרתום אותם לטובתכם.
אז איך עושים את זה?

 

אז איך עושים את זה? 7 הצעדים בעבודה עם משפיענים בטיקטוק:

1. איתור המשפיענים המתאימים לעסק שלכם

בוחרים בפונקציית החיפוש את המילה המבוקשת – אם אני משווקת עוגות, אחפש אופה עוגות ואקבל מיד באמצעות מילת החיפוש את הפופולרית ביותר. כך אפשר למצוא פשניסטות, מובילי ומובילות-דעה בתחום הלייפסטייל, DIY, גינון, אורח חיים בריא, ספורט, תרבות הנוער וכל תחום שתוכלו להעלות על הדעת ושמתקשר למה שאתם משווקים.
כדאי גם לבדוק במקומות נוספים. הכי פשוט: חיפוש בגוגל של “משפיענים בטיקטוק״.
האתר הזה יפנה אתכם למשפיענים בחו”ל: https://www.influencegrid.com ובו ניתן לבחור לפי קטגוריה ו/או מדינה, את המשפיענים שאתם מעוניינים בהם. השירות כרוך בתשלום ומוגבל מבחינת מספר המשפיענים, לכן בדקו אם הוא מתאים לכם.
גם בארץ יש מספר סוכנויות ואתרים, המייצגים משפיעני טיקטוק ויעזרו לכם למצוא את אלה המתאימים לכם וללקוחותיכם: למשל: https://www.cheapism.co.il/best-instagram-accounts,

או חברת Share Media, ויש את האתר letstalk ששם ניתן באופן עצמאי לבחור מי שנראה לכם.
אבל האמת שגם ללא הסוכנויות, קל מאוד להבחין בטיקטוקרים הפופולריים בכל נישה ולבדוק עד כמה הם משפיעים בתחום שאתם מעוניינים בו.
אפשר גם לבדוק דרך אינסטגרם, כיוון שיש קשר ישיר בין הפעילויות בטיקטוק ובאינסטה. כאן נדרש תחקיר קפדני, כדי להגיע למקסימום תאימוּת בין המשפיענים לבין הלקוחות שלנו – זאת אומרת, שבמקום רק מספרים, נבדוק גם מעורבות, אנליטיקס וביצועים קודמים של קמפיינים שאותם משפיענים עשו.

 

2.הערכת שווי

 הערכת המשקל הסגולי האמיתי של המשפיען או המשפיענית
בשלב זה אתם צריכים לברר:
• האם העוקבים של המשפיענ/ית נראים לכם מתאימים הם אמיתיים או פייק?
• האם הפעילות שלו מתחברת למוצר או שירות שאתם משווקים?
• האם הקהל האמיתי שיש למשפיענ/ית הוא הקהל שאתם מכוונים אליו?

איך בודקים?
א. מספר הלייקים (המופיע למעלה באפליקציה) חייב להיות גבוה בהרבה ממספר העוקבים. אם המצב הפוך, כלומר – עוקבים רבים ולעומתם מחצית ופחות מזה לייקים לסרטון, זה אומר שמשפיענים אלה רכשו עוקבים, ואין ל’עוקבים’ האלה כל משמעות עבורכם. היחס בין מס’ העוקבים למס’ הלייקים צריך להיות לפחות 1 ל-4.

ב. שימו לב ליוצאים מכלל זה: אם לאותם משפיענים יש רק סרטונים מעטים ולייקים מעטים, אבל הרבה עוקבים – ייתכן שרק פתחו לאחרונה חשבון בטיקטוק, והפופולריות שלהם נובעת מפעילותם באינסטגרם וביוטיוב. במקרה הזה אולי כן שווה להשתמש בשירותיהם.

ג. בדקו לעומק כמה מהעוקבים: לחצו על מספר העוקבים וקבלו את הרשימה. היכנסו למספר פרופילים של משתמשים והתרשמו מתמונות הפרופיל שלהם ומפעילותם. אם, למשל, מדובר ביוזר ללא תוכן משלו, שעוקב אחרי משתמשים רבים, ורק בודדים עוקבים אחריו – זה סימן של פייק יוזר, המשמש משתמשים לצורך הגדלת מספר העוקבים – ותתפלאו אבל יש הרבה כאלה.
חזרו למשפיען שלכם ובדקו את מספר הלייקים לסרטון לעומת מספרן של התגובות. קראו את התגובות כדי להתרשם ממידת המעורבות הרגשית של העוקבים בתוכן שהוא מעלה.

3. יצירת קשר עם המשפיען/ית

אחרי שמצאתם משפיען שנראה לכם שיתאים לקדם את הלקוח שאתם מייצגים, שלחו לו הודעה, אימייל, או פנו אליו באינסטגרם. את הפנייה נסחו בקיצור, באדיבות ולעניין, כי המשפיענים מקבלים הודעות רבות. משהו בנוסח: ״היי, מאוד התחברתי לפעילות שלך, אני מעוניינת לקדם איתך את המוצרים שלי, כיוון שהקהל שלך מאוד דומה לקהל שלי. אשמח לדעת מה התעריף לקידום, תודה״. 
משפיענים כבר מכירים את השפה המסחרית הרווחת, ותגובתם תהיה בדרך כלל רשימה של הצעות – מעין מחירון לסרטון, לסטורי וכו’. אם אתם מעוניינים לבדוק את גבולות המחירים, ניתן לשלוח הודעה זהה לכמה משפיענים ולמשש את השטח. 

4. ההסכם עם המשפיען

הצעד הבא הוא לאשר את כל תנאי הפרסום עם המשפיען. למרות שעשיתם כבר את עבודת-התחקיר, ודאו איתו שוב מיהו הקהל שלו, מהו טווח הגילאים, מהם הנושאים שמעניינים את הקהל – כדי שתהיו בטוחים שאתם משקיעים בקהל הנכון ללקוח שלכם. לדוגמה, כדי לשווק בושם לגברים לא מתאים לפנות לקהל צעיר מדי.
הדבר השני הוא לבקש צילום-מסך של האנליטיקס שלהם: לכל משפיען יש אתר שמחובר אליו גוגל אנליטקס, ואם לא – יש אנליטיקס בכל חשבון שהוא מסחרי, או של יוצר. קרוב לוודאי שלא תקבלו גישה לחשבון, לכן בקשו צילום מסך – ובטוח יותר לקיים מפגש בזום, כך שהמשפיען יוכל לשתף מסך בזמן אמיתי (זה לוקח בדיוק חמש דקות). כך תוכלו לראות בבירור את ההתפלגות של קהל היעד, כולל ממוצע גילאים. אל תחששו – זה מידע שלגיטימי לבקש, כי הדבר החשוב ביותר עבורכם הוא הרלוונטיות לקהל שלכם.

לגבי התוכן המבוקש, חשוב לסגור:
א. בכמה סרטונים מדובר ועל פני איזו תקופת זמן.

ב. אורך כל סרטון.
ג. התסריט: האם אתם אלה שכותבים את התסריט מטעמו של הלקוח, או המשפיען עצמו מחליט על תסריט לפי בריף שלכם? האם המוצר/השירות מוצגים, נזכרים? האם המשפיען משמש גם כפרזנטור? האם הסרטון מתכתב עם שלכם בנוסח הדואט הרווח בטיקטוק, או שהוא סרטון-תגובה לסרטון שלכם? מהו המסר של הסרטון?
ד. תזמון: חשוב מאוד להחליט מתי להעלות את הסרטונים – המשפיענים בדרך כלל יודעים מתי העוקבים שלהם הכי פעילים, וגם התשובה לכך נמצאת באנליטיקס שלהם.
ה. עוד דבר חשוב מאוד: אתם לא רוצים שהסרטון ייראה כמו פרסום בוטה, אלא סרטון טיקטוק מהמניין, עם האופי הטבעי והמגניב של טיקטוק. לכן כדאי מאוד דווקא למנן נמוך את המסר המכירתי ולתת למשפיען את הבמה, כך שיביע בסרטון את עצמו ואת הקריאטיביות שלו – בצורה כזאת הסיכויים גבוהים הרבה יותר לתוצאות טובות ומשכנעות.

5. סקר שוק

אחרי שאתם יודעים בדיוק כמה תעלה לכם פעילות מסוימת עם משפיען מסוים, בקשו לגבי אותה פעילות הצעות מחיר ממספר משפיענים, כדי שתוכלו להשוות ולבחור מביניהם את אלה המתאימות לכם ביותר ואולי לעבוד עם מספר משפיענים במקביל כדי להשיג חשיפה גבוהה יותר.

6. הגברת מעורבות

ברגע שהפרסום עולה, יש להגביר מעורבות: להיכנס לתגובות של משתמשים ולתת להם לייק, להגיב. הפעילות הזאת תעלה את החשיפה, ובנוסף יגלו משתמשים אחרים את הפרופיל שלכם ויעקבו אחריכם. יש לזכור שמדובר בעבודה ממושכת – אתם ממש לא נותנים למשפיען “לעשות את הקטע שלו” ובינתיים נחים, אלא מדובר בעבודה רצופה ליצירת מעורבות, ואתם חייבים להיות בענין לגמרי.

תתפלאו, אבל לא מעט משתמשים גם קוראים תגובות. לכן תגובה שלכם כמו: ״תודה רבה על הסרטון הזה״, בעיקר אם תגיבו בין הראשונים, תזכה לתשומת לב מהמשתמשים האחרים.

7. בדיקת תוצאות הפעילות

זו הסגירה של הפעילות שלכם, וזה שלב שמקדמים רבים מחפפים בו, בבחינת שלח לחמך על פני המים – ואחר כך אלוהים גדול. אז זה לא עובד ככה. חשוב מאוד לבדוק את הנתונים, זאת אומרת שלפני הפעילות אתם בודקים כמה עוקבים יש ללקוח וכמה לייקים, ומיד לאחר סיום הפעילות – בודקים את השינוי ומתרשמים אם הוא היה משמעותי. ניתן לקדם את הלקוח באמצעות מספר משפיענים, ובהשוואת הנתונים להתרשם מי היה הכי מועיל מביניהם, והאם החשיפה שהרוויח הלקוח הצדיקה את התשלום עבור הקידום. כך תדעו בוודאות מה הכיוון הרצוי לכם ולאן כדאי להתקדם בעתיד. אם תנהגו לפי כל הכללים האלה, אין ספק שתוכלו להפיק תועלת רבה מהפלטפורמה המבטיחה של הטיקטוק ולמתג את המוצר או השירות שלכם באופן היעיל ביותר.

קורס אונליין חינם

קורס דיגיטלי חינם הטרנד הזה של קורס דיגיטלי חינם מאפשר לכם, כמתעניינים בלימוד נושא מסוים, לנסות את עצמכם, לבדוק מה מתאים לכם באמת. הניסיון שלי

קרא עוד »

אסטרטגיה שיווקית

מהי אסטרטגיה שיווקית מה זו אסטרטגיה שיווקית לבעלי עסקים מתחילים, ובכלל, מה המהות שלה עבורכם. בואו נתחיל מזה שאחרי עושים אסטרטגיה שיווקית, בונים תוכנית שיווקית

קרא עוד »

ייעוץ עסקי

ייעוץ עסקי -כללי לפני הרבה שנים פתחתי עסק לעיצוב גרפי, זה היה ה 2002.  לקחתי לפטופ עם עבודות שלי שהיו במסגרת שנתיים קודם לכן כשכירה,

קרא עוד »

קורס בינה מלאכותית מקיף ! כולל מפגשי לייב בזום

מרעיון, כתיבה, עיצוב ויצירת סרטונים.

דילוג לתוכן